بازگشت به لیست سوالات
ا.م
عنوان :

عکس

متخصص چشم پزشکی
سلام دکتر خوبید خسته نباشید بنده این عکس رو انجام دادم اگ امکانش هست بگید چیه جوابش

این عکس را معمولا باید به همراه معاینه تفسیر کرد. تفسیر عکس به تنهایی وجود یا عدم وجود اختلال را مشخص نمی کند

با این حال به نظر می رسد در این عکس عصب بینایی هر دو چشم ( مخصوصا راست) مقداری ضعیف شده اند، که نیاز به بررسی تکمیلی با توجه به سایر معاینات چشم دارد

دکتر عصب بینایی ضعیف شن چی میشه
؟
راه حلی داره؟
2 تا دکتر حضوری با دستکاه معاینه کردن نگفتن عصب مشکل داره
ممکنه خطای دستگاه باشه؟چون خوب نمیتونسم چشممو نگه دارم
دکتر من دوربینم هم ضعیف هست شماره چشمم 1 هست ولی با عینک عالی میبینم

اشاره کردم که عکس باید با معاینه تفسیر شود. همکارانی که معاینه کرده اند به علتی درخواست عکس نموده اند یعنی احتمالا در معاینه مشکلی وجود داشته. در عین حال ممکن هست که مشابه این عکس در افراد نرمال هم مشاهده شود. چون معاینات کامل شما را نمی دانم تفسیر بیشتر ممکن نیست. معمولا بعد از این عکس می باید پریمتری و MRI در صورت لزوم انجام شود.

مشکلات عصب بینایی علل مختلف دارند و با توجه به علت درمان احتمالی نیز متفاوت است.

امروز دکتر ک معاینه کرد گفتی سالمه ایا عصب بینایی با دستگاه دکتر قابل تشخص نیس
؟
گفت چشمت سالمه بالای چشمم هم کمی فشار داد گفت سالمه از نظر من مشکلی نداره ولی اگر دوست داری برای اطمینان عکس انجام ده

اگر ایشان به چیزی شک نکرده بود درخواست عکس نمی کرد. اختلالات جزئی ممکن هست قابل مشاهده در معاینه نباشند. ممکن هم هست که با توجه به معاینه بالینی اصلا مشکلی وجود نداشته باشد. ان چیز که برایتان نوشته ام فقط و فقط تفسیر عکس هست و نه تفسیر بالینی. بهتر هست عکس رو به پزشک معاینه کننده نشان بدهید.

باشه خیلی ممنون فقط اگر عصب ضعیف شده باشد دید کم نمیشود؟
یا اصلا راه حلی برای جلوگیری درمان یا چیزی دارد

ممکن هست عصب ضعیف باشد و دید هم کم نشده باشد. راه درمان یا پیشگیری ( اگر اصلا مشکلی وجود داشته باشد، با توجه به معاینه دید، معاینه شبکیه و عصب بینایی، فشار چشم) با توجه به تشخیص متفاوت هست.

🙏
سلام دکتر هستید
سوالی داشتم از خدمتتون
خوبید
من امروز رفتم عکس oct وcct. انجام دادم
بله
اجازه بدید بفرسم فقط عکسا کند ارسال میشه ببخشید
چطورند
چیشد دکتر
بله cct هم گرفتم
نشان پزشک دادم
🙏
گفتند خوب است
فقط توی این عکس عصب ها ب خاطر ظاهر عصب ها گفتم نظر شما را بدانم

این عکس هم خوب هست به نظر نمی رسد مشکل خاصی داشته باشید

چرا این شکلی هستند
فرم طبیعیشان هست؟
امروز معاینه حضوری توسط فوق تخصص جراحی شبکیه داشتم گفتند شبیکه سالم هست فشارم چشم نرمال 15 هست دیدم را هم با اون چیز که میگن بالا پایین چپ راست نگا کن گرفتن گفتند خوب است فقط به خاطر اون عکس قبلی گفتند یه مقداری مشکوک است این هارو برام نوشتن گفتند انجام دهید یک میدان دید کامپیوتری هم نوشتند فردا انجام میدم
ب نظر شما با وجود خوب بودن oct وcct و در صورت نرمال بودم عکس میدان دید باز هم جای نگرانی هست و پیگیری نیاز است؟

نه فشار چشم شما هم خوب هست. این عکس ها هم کاملا نرمال هستند. جای نگرانی وجود ندارد. سلامت باشید




سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟