بازگشت به لیست سوالات
س.ع
عنوان :

عفونت ریه

فوق تخصص ریه
سلام دکتر وقتتون بخیر .آیا عفونت ریه میتونه وارد خون بشه؟و تو چه مدت زمانی ؟یکی از بستگان ما الان بستری شده گفتن از طریق ریه وارد خون شده .من فقط میخوام بدونم این درمورد افراد کرونایی هم صدق میکنه؟چون میگن کرونا به ریه حمله میکنه و منجر به عفونت ریه میشه .پس یعنی توی کرونا هم عفونت ریه وارد خون میشه؟؟

سلام. هر نوع عفونتی در صورت تهاجم شدید و عدم درمان می تواند به اعضای مختلف بدن انتشار پیدا کند که خون هم همینطور هست. در مورد کرونا هم همینطور می تواند باشد. هرچند اغلب عفونت ثانویه بدنبال کرونا به داخل خون منتشر میشود نه خود کرونا.

یعنی واسه کرونا احتمالش خیلی کمه؟
شرمنده ام متوجه نمیشم .یعنی چی خود کرونا نیست؟اینو نمیفهمم.یعنی اگه کسی کرونا بگیره عفونت از ریه نمیزنه به خون؟شرمنده اینقدر سوال پرسیدم

انتشار عفونت به داخل خون بعد از ابتلا به کرونا بعلت عوامل دیگر مثل باکتریهای سودومونا و کلبسیلا و ... هست خود کرونا معمولا نیست. ولی فرقی در مجموع نداره کلا واقعا خطرناکی هست.

🙏



سوالات مشابه


کیس پزشکی

پسر 7 ساله با سرفه و خس خس سینه از روز قبل از بستری که سرفه های خروسکی و خشک در روز بستری تشدید شده و بیمار مراجعه و بستری شد، علایم کوریزا داشته ،تب و سیانوز نداشته ،در معاینه استریدور داشته و استرس تنفسی و سیانوز نداشته بیمار با تشخیص کروپ دگزامتازون و سپس نورواپی نفرین دریافت کرده که علایم بهبود یافته و پس از یک ساعت با توجه به شروع مجدد علایم به ای سیو منتقل شد که در سیر بستری بهبود یافته ، در آزمایشات ESR : 12 و CRP : 5 و WBC : 17000................. استاد بنده دانشجو هستم در این مورنینگ کیس نظر تخصصی تون رو میخواستم

تنگی نفس

سلام خسته نباشید من چندین سال پیش الرژی شدید داشتم طوری که عطسه و سرفه شدید و بعد عرق سرد و سرد داشتم بعد پرنده که خریدم این مشکل بدتر شد پرنده طوطی بود و در اتاق من بود و بدتر شدم و مدتی است که تنگی نفس زیادی دارم و بعصی شب ها بالشم را بلند زیر سرم میگذارم یا نشستع میخوابم و محرک هایی مثل عطر و بوی چسب و .... تشدید میکند و باعث سرفه و تنگی نفس و بعد انگار توی گلوم چیزی گیر کرده و خلطام خونی میشود اما در حالت عادی خونی نیس و از پله و این ها زیاد بالا میام سوزش در قفسه سینه دارم و به دکتر مراجعه کردم و دارو ایروکاست و سالبوتامول و تلفست و اسپری سیمبیکورت استفاده میکنم و 3 هفته است که مصرف میکنم و دکتر رفتم برام عکس ریه نوشت و من گرفتم دارو های اسم رو تا کی باید مصرف کنم؟؟؟ اگه میشه عکس ریه رو هم ببینید علت درد و سوزش در قفسه سینم چیه؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

عفونت

سلام آقای دکتر. مادر شوهر من دچار عفونت شدید ریه شده و من چند روز پیش چند بار به ملاقات ایشون رفتم با فاصله ده تا 12 ساعت. بعد از چند روز التهاب شدید گلو مبتلا شدم و الان خلطهای سبز رنگ از گلوم میاد. پسر کوچولو دارم نگرانم. آیا این سرماخوردگیه یا ممکنه من مبتلا شده باشم؟

سوزش زیر قفسه سینه

سلام بنده دو یا سه ماه است که بعضی مواقع موقع نفس کشیدن زیر قفسه سینه ام میسوزد

سرفه

سلام آقای دکتر با عرض خسته نباشید ، من یه چند ماهی هستش که از سرفه رنج میبرم تقریبا از مهر ماه سال پیش و بطور پیوسته نبوده چون من دارو خریدم مصرف میکردم از بین میرفت ولی بعد از مدتی از دوباره به سراغم میومد نمیدونم چیکار کنم سرفه هام خلط دار هستن و خونی نیست و سر صبح که از خواب بلند میشم همیشه یه سرماخوردگی کوچیک برام اتفاق میوفته و بعد یکی دو ساعت خوب میشه و فقط سرفه ها تا شب منو عذاب میده ، دارو هایی هم که مصرف کردم این ها بودن 1_کپسول آموکسی سلین 2_دکسترومتورفان_پی 3_اکسپکتورانت ، چیکار کنم تا سرفه ام خوب بشه؟