بازگشت به لیست سوالات
ش.ا
عنوان :

ضربان قلب بالا

متخصص قلب و عروق
وقت بخیر.خانم 27 ساله هستم،از بچگی ورزش میکنم.bmi ام 27 هست و 5،6کیلو اضافه وزن دارم فکر میکنم.
من همیشه ضربان قلبم رو وقت خواب حس میکردم که خیلی محکم بود و اذیت میکرد یکم،بعد از مدتی اپل واچ خریدم و از اون موقع به بعد ساعتم در زمان های مختلف به خصوص عصرا شروع به الارم دادن میکرد برای ضربان قلب بالا معمولا بین 155تا 165 bpm در حالی که روی صندلی نشسته بودم مثلا و فعالیت بدنی نداشتم.بعد از اون نگران شدم و به دکتر مراجعه کردم و یه دستگاه بهم وصل کردن که 24 ساعت باهام بود و ضربان قلبم رو ضبط کرد و نتیجش رو براتون میفرستم الان،بعد از اون دکتر گفتن مشکلی نداری.اما این قضیه ادامه داشت تا امروز که روی تردمیل ساعت الارم داد که ضربان قلبم 196 bpm هست و واقعا هم اذیت بودم یکم نفسم تنگ بود.میخواستم شما هم لطف کنید که ازمایشم رو ببینید و بهم نظرتون رو بگین.یکم احساس نگرانی میکنم.
اینم از ساعتم هست که نشون میده دو روز پیش ضربانم حتی از 200 هم رد شده.

سلام وقت بخیر..مدارکتون رو دیدم..نکته خاصی نداشت..و ضربان قلبتون در محدوده نرمال بوده..
وقتی این حالت بهتون دست میده ناگهانی شروع میشه؟؟
چه مدت طول میکشد؟؟

من اصلا متوجه نمیشم که ضربان قلبم بالا رفته تا وقتی ساعت الارم نده،وقتی هم الارم میده فقط حس میکنم که عرق کردم یهو یا گرمم هست مثلا،نفسای عمیق میکشم و بعدش میبینم بهتر شدم یکم و دیگه توجه نمیکنم تا الارم بعدی.پس فک میکنین مشکل خاصی ندارم؟ لازم نیست برم درخواست ازمایشی مثل انژیوگرافی بدم؟
ضربان قلب 199 برام مشکل ساز نمیشه؟ مثلا یهو در حال ورزش مشکلی پیدا کنم؟ همون زمان پرستار به ازمایشم که نگاه کرد گفت که اریتمی هست توی ازمایشت اما دکتر گفتن مشکلی نیست،شما اریتمی میبینین توشون؟

ببینید اگر خودتان احساس نمیکنید بعیده این عدد درست باشد..چون ضربان قلب 200 قطعا باید احساس شود و خیلی احساس ناخوشایندی است..به نظرم ساعتتان را یه بررسی بکنید..
در مورد آنژیوگرافی هم این علایم نیاز به آنژیوگرافی ندارد..

ضربان 200 رو که امروز با تنگی نفس همراه بود برام ولی ضربان 160 برام فقط حس عرق کردن میاره و بیتابی خیلی کم که مثلا به کولر برسم همین.
یه سوال دیگه هم داشتم.
میخوام یه دوره ی 30 روزه قرص تینویید برای لاغری مصرف کنم به نظرتون مشکلی نداره برام،میتونم مصرف کنم؟

در مورد عوارض این دارو اطلاعات دقیقی ندارم..ولی شاید بهتر باشد ابتدا این مشکلتان حل شود چون ممکن است این دارو علایمتان را تشدید کند..

ممنون ازتون



سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید