بازگشت به لیست سوالات
ع.چ
عنوان :

ریت

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
وقت بخیر اقای دکتر مادر من طبق تشخیص شما دو داروی پیوست رو مصرف میکنند به الان داروها داره تموم میشه مجدد بگیرن؟یا باید بیان مطب؟به خاطر کرونا از منزل بیرون نمیرند ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، هر دو دارو مشابه هم هستند، سروفلو هندی است و فلوسالمکس ایرانی است و هر دو باهم نباید استفاده شود. اگر در حال حاضر سرفه و تنگی نفس و علائم ریوی ندارید و حال عمومی خوب است نیازی به مصرف دارو نیست ولی اگر علائم دارید و یا با قطع داروها در آینده سرفه و تنگی نفس مجددا عود کرد لازم است اسپری ها شروع شود، چون اسپری سروفلو در داروخانه ها موجود نیست میتوانید بجای آن از اسپری فلوتیکورت پلاس 250 هر 12 ساعت یک پاف به مدت 2 ماه استفاده نمایید و در هنگام سرفه اسپری سالبوتامول 2 پاف مصرف شود.
این اسپریها در داروخانه جنب مطب من در تهران و یا کرج موجود است.

🙏



سوالات مشابه


آلرژی

با سلام و عرض خدا قوت چند سال هست که آلرژی دارم الان یه مدتی است که آلرژی من نسبت به بوهای تند زیاد شده به طوری که تنگی نفس و لرزش شدید پیدا کرده و قلبم تیر می کشد،مثل اینکه بوها داخل ریه و قلب می شود؛لطفا بفرمایید چه کنم؟

الرژی نوزاد

اقای دکتر سللم.نوزاد 3 ماهه با وزن 5.400 و وزن تولد 2*****900 هست که از بعد یک ماهگی بمدت سه هفته به نوزاد شیر خشکهای مختلف مثل بیومیل ای ار.پلاس.گیگوز و اپتامیل پپتی تجوسز شد که هیچ کدوم سازگاری نداشت حتی بعد از خوردن پپتی بیشتر از حجم خورده شده را بالل میاورد و به شیز خشکای دیگر علایمی چون اسهال یا یبوست یا بلغم و مدفوع سبز نشان میدلد.بعد سه هفته تصمیم بر این شد که شیر مادر با رژیم لبنیات دوباره داده شود که با توجه به حجم کم شیر مادر کودک پریشان است منتها با توجه به ضعف سیستم گوارش خواستم از شما بپرسم چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟ایا شیر کمکی داده شود؟چه شیری میتوان مناسب این نوزاد باشد؟

خارش بدن

سلام خسته نباشید خانم من دو روز است که خارش شدید در سرتاسر بدن داره دوبار به پزشک مراجعه کرده و با تزریق امپول بطور مقطعی ارام شد ولی مجدد روز بعد دوباره خارش همراه با قرمزی پوست و مقداری برامدگی دوباره شروع می شود

خارش چشم

سلام بنده مدت هاست که از حساسیت رنج می برم . مثل خارش چشم و گوش و سرفه و آبریزش بینی. اخیرا هم خیلی شدت گرفته. لطفا راهنمایی بفرمائید.

گلو درد و گوش درد دارد

همیشه مریض است و باید پرسیرین مصرف کند و بیشتر زمان مریض است همه جوره آزمایش گرفته ام ولی درمان نشده است