بازگشت به لیست سوالات
ن.م
عنوان :

آلدسترون

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم
سلام.مادرم 63 سال سن داره و مشکل فشار خون داره که تحت درمان هست در مهر ماه 97 به دکتر متخصص فشار خون و کلیه مراجعه کردیم و تحت نظر قرار گرفت از آن تاریخ تا کنون تقریبا هر چند ماه آزمایش ها و سی تی اسکن هایی انجام شد که در ضمیمه آمده است. قابل توجه هست سی تی اسکن ها با ازمایش ها خیلی سازگار نیست در یکی دو تا سی تی اسکن ها غده آدرنال مشاهده شده و همچنین در ازمایش ها aldestron بالا بوده و در برخی خیر. به مرور زمان با مصرف اپلرون 25 و سپس 50 نتایج آزمایش افزایش پیدا کرد بعد یک سال این قرص ها قطع شد و از بهمن 98 تا کنون قرص پرازوسین و آملوپرس مصرف میکند و آزمایش ها نرمال شده است اما سی تی اسکن بیانگر غده هست. خواستم نظر جنابعالی را در این مورد بدانم؟ کدام را معیار قرار دهیم؟در آخرین ویزیت دکتر که امروز انجام شده است دکتر دستور بررسی و انجام تست محدودیت مایعات و نمک دادند و گفتند باید بستری شود تا دقیق مشخص شود آزمایشات صحیح است یا سی تی اسکن ؟البته با نظر و دستور فوق تخصص غدد.
سی تی اسکن ها و آزمایشات به ترتیب از تاریخ قدیم به جدید بار گذاری شده است.
با تشکر
ازمایش آخر رو مجددا فرستادم کیفیتش پایین هست

با توجه به آزمایشات متناقض و البته مصرف داروهای فشار خون هم می تواند تاثیر گذار باشد بر تستهای اولیه

توصیه به بستری و انجام تست های تکمیلی می شود

خانم دکتر عزیز انجام تست انفوزیون سالین کجا قابل انجام هست؟ شما کجا پیشنهاد میکنید؟ قزوین قابل انجام هست؟



سوالات مشابه


مشکل تیرویید

باسلام اقای دکتر من تا شش ماه با کوچکترین فعالیت به شدت عرق میکردم وبدنم کم جان میشد وضعف داشتم که ازمایش دادم که فرستادن پیش غدد با معاینه واسکن دکتر غدد فهمیدم که مشکل تیروییددارم که قرص پردنیزلون 5راباروزی چهارتا وبه مرور به دوتا تا دوماه تجویز کرد که دوباره بعد از انجام ازمایش قرص رابه یک عدد یک روز در میان رساند تا الان که دوباره ازمایش جدیدداده وهنوز نتوانسته ام به دکتر غدد مراجعه کنم وتعریق هم دارم که عکس ازمایشها راازاولیه برای شما میفرستم. خواهشمندم مرا درادامه درمان راهنمایی کنید)تصاویر ازمایش ازراست.)

رشد قدی

سلام،دختر 13 ساله ای دارم با قد 156،وزن 43کیلو حدود هشت ماهه پریود شده ،ایا رشد قدی ادامه پیدا میکنه ،پدرش قدش 175ومن 158 هستم

تیروئید

با سلام و خسته نباشید من با تشخیص پزشک غدد تیروئید کم کار لب مرز داشتم که روزی نصف قرص مصرف تجویز کردن بعد از دو سال احساس کردم ریزش مو زیاد شد و دو ماه قرص رو قطع کردم و این آزمایش رو دادم که خدمت شما میفرستم میخواستم ببینم tsh لب مرز و tpo پایین مشکلی نیست دوباره نیاز هست قرص بخورم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

بالا برودن SGOT و SGPT در آزمایش خون

خانم 56 ساله متاهل. بدون سابقه بیماریهای خاص. در آزمایش خون میزان AST=35 و ALT=51 خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید آیا این مورد نگران کننده ایه؟ اینکه آنزیمها بالا هستن؟

ضعف در بدن

سلام دکتر میخواستم بپرسم مدتیه حدودا 20روز میشه که ضعف عضلانی اومده سراغم و در ابتدا همراهش حالت تهوع هم داشتم ولی الان بی حالی و احساس ضعف در بدنم دارم به طوری که بعضی اوقات نمیتونم روی پام بایستم و دست و پام لمس میشه میل به غذای خیلی کمی پیدا کردم و زود خسته میشم که باعث میشه بیش از حد استراحت کنم.تنها چیزی که خیلی منو رنج میده همین احساس ضعف هستش .به پزشک هم مراجعه که کردم با تجویز ب کمپلکس و قرص دی ویژل سعی کرد به توان بدنی من اضافه کنه ولی فایده ای نداشت. بعضی اوقات ضربان قلبم میره بالا و با خوردن قهوه یا مواد کافیین دار حالم بد میشه و استرس میگیرم که با قرص پرانول به حالت اول برمیگردم..20سالمه سابقه ی بیماری فاویسم رو هم دارم...چه کار باید بکنم؟!٫ممنون از شما که پاسخ بنده را میدهید..