بازگشت به لیست سوالات
م.ا
عنوان :

تشخیص کرونا

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
سلام
سه روز هست که گلودرد بسیار شدیدی دارم و موقع خوابیدن احساس درد خفیف در نواحی قفسه سینه میکنم و و کمی هم تب دارم. به پزشک خانواده مراجعه کردم که با انجام آزمایش crp (+12) گفتند که به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شدم و بهتره که به جای مراجعه به مراکز درمانی کرونا (اگر علایم شدید تر نشد) ابتدا به مدت دو هفته در خانه استراحت کنم.
به نظر شما لازم هست که برای تست PCR اقدام کنم؟ (تصویر نتیجه آزمایش رو هم ضمیمه کردم)

سلام با توجه به کاهش تعداد گلبول سفید وکاهش پلاکت وcrp بالا وبا توجه به شرج حال، شما دچار عفونت وایرال شده اید .با توجه به سن شما بدون بیماری زمینه ای فعلا نیاز به انجام pcr نداربد

🙏



سوالات مشابه


علائم کرونا (اسهال شدید)

سلام و وقت بخیر. همسرم از صبح اسهال شدیدی دارن که منجر به بی حالی و ضعف جسمانی شده ولی چون از کودکی سابقه ی مشکلات گوارشی ناشی از سندروم روده ی تحریک پذیر دارن اصرار داره که با قرص ضد اسهال مصرف کنه و اگر علایم بهتر نشد روزهای بعد به دکتر مراجعه کنه... به نظر شما چه راهی درسته؟ چه کاری انجام بدیم بهتره؟

کرونا

سلام. از پریشب تا دیروز بعدازظهر سرفه خشک داشتم. اما الان سرفه هام خیلی کمتر شده. بدن درد دارم و بیحالم و سرم سنگینه و تب ندارم.

تهوع، دل درد، سردرد

سلام آقای دکتر. پسر 12 سالهی من از روز پنج شنبه ی پیش بعد از خوردن صبحانه دچار حالت تهوع شدید و دل درد و سردرد شد. در کل این چند روز دوبار اسهال داشته. تمام حالتهاش ادامه پیدا کرد و امشب هم تهوع شدید و دل درد زیاد داست. البته بگویم که حدود 15 روز پیش هم در خانه فرد کرونای مثبت داشتیم که فقط سه روز تب داشت و علائم دیگه هم نداشت.روزهای قبل تر از این هم گاهی بدن درد داشت پسرم و مدت چند ماهی است که صبح ها که پا میشه آبریزش بینی داره و اغلب اوقات هم سردرد داره به همراه دل درد.که بارها آزمایشات مختلف هن چیزی نشون نداده و دو متخصص میگرن شکمی تشخیص داده اند و در حال حاضر هم یکماه است که دپاکین و فلوکستین زیر نظر فوق تخصص مغز و اعصاب مصرف می کنه. سوال اولم اینه که آیا مبتلا به کرونا شده؟ واقعا درمانده شده ام نمی دونم برای دردهای فعلی اش چی کار کنم؟(تهوع و دل درد و سردرد) مورد دیگه برای مادرم هم نگرانم که با ما زندگی می کند و همه ی ریسک فاکتورهای بد ا جمله دیابت ، فشار خون، آرتریت روماتوئید، چاقی و از همه بدتر داشتن یک کلیه....البته خودم متعجب ماندم که چرا با وجود کرونای پدرم او هم مبتلا نشده(البته صد هزار مرتبه شکر) در کل ایا ماها ناقلیم؟

کرونا

سلام مبتلا به کرونا شدم و 14 روز از دوره مبتلا شدنم گذشته و مجددا آزمایش pcr دادم و مثبت شد ولی نتیجه آزمایش crp خونم منفی بوده جواب pcr چقدر مطمئن و دقیق میتونه باشه؟ با توجه به اینکه میگن آزمایش pcr تشخیصی روی ویروس مرده و زنده نداره

علائم کرونا

سلام خانم دکتر، وقتتون بخیر .من باردارم و از روز جمعه علائمی داشتم که نگرانم علائم کرونا باشه،روز اول از ناحیه کف هر دو پا و گردن احساس درد داشتم که خوب شد ولی از همون روز تا الان کمی احساس سوزش گلو و گرفتگی بینی و سردرد دارم،در ضمن من دیروز تست آمینوسنتز دادم و دمای بدنم هم تا 37.4 هم بالا رفته و الان 37 درجه هست آیا من کرونا دارم؟