بازگشت به لیست سوالات
ز.س
عنوان :

التهاب چشم

متخصص چشم پزشکی
سلام،من بیماری کرون روده بزرگ دارم،التهاب روده به استخوانها هم وارد شده وبیماری آرتریت روماتوئید هم دارم،قبلا هم چندین بار این اتفاق افتاده والتهاب به چشمم رسیده الان هم اینطور شده ،چشمم تار وخون افتاده وروی حلقه چشمم درد میکنه ،لطفا راهنمایی کنید چه دارویی مصرف کنم،در ضمن من داروهای سولفا سالازین،پردنیزولون5،آزاتیوپرین،انسولین ویکتوزا،لوزارتان 50،متفورمین1000مصرف میکنم.

با توجه بیماری زمینه ای شما بهتر است مراجعه حضوری شود چون گاهی التهاب داخل چشم وجود دارد که باید محل دقیق ان تعیین شود و درمان بر اساس آن است. ولی این علائم که شما میفرمایید بیشتر دال بر خشکی چشم است که با قطره اشک مصنوعی بهبود میابد.

خسته نباشید
من مطمئن هستم یوئیت چشمی دارم ،علائم من دقیقا مثل قبل میباشد که درد به استخوان صورت میزندهمچنین فشار داخلی چشمم هم بالاست به خاطر بیماریهای زمینهای خطر ناکی که دارم نمیتوانم به خاطر کرونا ویزیت حضوری بشوم لطفا کمکم کنید،قطره میدراکس وپردنیزولون روچقدر ودر چه زمانی استفاده کنم.

بهترین رژیم بصورتی که بسیاری ازیووییت ها را پوشش دهد
قطره هماتروپین هر هشت ساعت
قطره بتامتازون هر چهار ساعت
قرص پردنیزولون 50 میلی گرم روزانه بعد غذا
کپسول امپرازول 20 میلی گرم ناشتا

در صورتی که ماسک استفاده کنید و فاصله اجتماعی رعایت بشود بیرون رفتن خطرناک نیست
گفتگو تا چند روز باز میباشد تا روند بهبود را بفرمایید

من در حال حاضرقرص پردنیزولون5میلی 2بار درروز مصرف میکنم،بیشترکنم دوزش رو یا همین خوبه

برای یووییت دوز بالاتر مثل 50 میلی گرم استفاده میکنیم در ابتدا و به تدریج کم میکنیم

🙏



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟