بازگشت به لیست سوالات
م.ط
عنوان :

آلرژی

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
درود و وقت بخیر خدمت شما

پسرم 2 ماه و 22 روزشه
وزن تولد 3600 الان 6800
نوع تغذیه:فقط شیر مادر

از اول علائمی شبیه رفلاکس داشت ک دکترشون میگفتن رفلاکس نیست و وقتی بچه خوب وزن میگیره و گریه نداره مشکلی نیست
پزشک دیگری گفتن رفلاکس داره و اس امپرازول تجویز کردن ک اصلا نساخت و بشدت بالا میاورد و مجبور به قطع آن شدیم
پزشک خودش احتمال آلرژی دادن ک با آزمایش معلوم شد داره

پسرم از لحاظ خواب و وزن و شیر خوردنش نسبتا خوبه فقط گاهی اوقات موقع خواب کمی بی قراری داره

و بعضی اوقات زیاد بالا میاره و گاهی به صورت آب خالی و گاهی هم کمتر بالا میاره

ولی چندروزی هست ک تعداد دفعش زیاد شده طوریکه بعد هر شیردهی بسرعت دفع میکنه و مدفوع شل و کمی اسهال طوری و بوی بسیار تند و زننده ای دارد
گاهی اوقات بلغمی است و بالااوردن بیشتر از قبل و به صورت آب دارد
دور مقعدش در این چتدروز کمی قرمز شده و مالش در چشم و صورت خود داره


وبیشتر اوفات داخل مدفوع دانه های سفید رنگ دارد ک نمیدانم طبیعیه یا نه

داروهای تجویز شده در چندروز اخیر:

1)نکسیوم : ک بصورت موقت گفتن مصرف بشه در صورت عدم بهبود گفتن قطع بشه چون معتقدن رفلاکس نیست و این علائم برای آلرژیه
2)نئوزینک
3)فولیک اسید
داروهایی ک از قبل مصرف میکرد و الانم ادامه داره
روتفلور و کولیک از و قطره آد

آقای دکتر من از ابتدای زایمان محصولات گاوی اصلا مصرف نکردم و الان خیلی از مواد دیگه مثل گوجه هویج تخم مرغ آجیل ادویه سیب هلو و طالبی و خربزه و مواد افزودنی و ... خیلی چیزها رو نمیخورم
در ضمن تمام شرایط آنتی رفلاکس رو رعایت میکنم
مشکلم اینجاس واقعا نمیدونم به چی حساسیت داره و اینکه با توجه به آزمایش ضمبمه شده

1)آیا آلرژیش شدیده و الرژی به پروتئین گاوی محسوب میشه؟ ؟؟

2) من چه چیزهایی نباید مصرف کنم ؟؟؟

3) داروها مناسبش هستند؟؟

و اینکه وقتی ماده آلرژن مصرف کنم کی در بچه بروز میکند نمیفهمم چه زمانی و ب کدوم ماده حساسیت دارد

(این آزمایش برای حدودا 20 روز پیشه ک بعد از واکسن دوماهگیشه و مدفوع طبیعی بود و اسهال نداشت
در این چندروز اخیر ازمایش انجام نشده)
سپاسگزارم آقای دکتر محبت کردید.
یعنی میفرمایید همه چی بخورم؟
دیشب به شدت بی قرار بود و بسیار دست و پا میزد و تا ساعت 3 بسیار اذییت بود مدام با حرص دستش رو میخورد و چنگ میزد سر و صورتش رو اصلا علتشو متوجه نمیشدم .
یعنی میفرمایید بوی زننده مدفوع و گاهی بلغمی بودنش و دست خوردن زیادی طبیعی است؟ بالااوردن معمولا بعد از هر شیر خوردن دارد و در این چندروز اخیر چندباری به صورت جهشی بوده .
یکی از علائم دیگر رو فراموش کردم عرض کنم خدمتتون
همیشه خلط داره و سینش صدا میده بینیش رو با قطره و پوار هم تمیز میکنم ولی بازم ولی همیشه خلط داره.علتش چیه اقای دکتر؟
ایا طبیعیه ک بعد از هر شیر خوردن یا در حین هر وعده حتی با فاصله زمانی کم در حدود یکی دو ساعت مدفدع کند؟اگر اینطور پیش بره ک آب بدنش رو از دست میده اقای دکتر
سپاسگزارم آقای دکتر
تا بخوام حضوری بیام خدمتتون
زینک و فولیک اسید رو ادامه بدم ؟؟؟چون طبق فرمایش دکترش زینک و روتفلور باهم کمک میکنه به آالرژی
و فولیک اسید به تشکیل پرزای روده اگر درست متوجه شده باشم
یعنی در آزمایشش این عدد 72 درcalprotectin نرماله؟

کلپروتکتین نرمال هست و اصلا معنی خاصی نداره،زینک سودمند هست،ادامه بدید

سپاسگزارم اقای دکتر محبت کردید
🙏



سوالات مشابه


آلرژی نوزاد

سلام آقای دکتر خسته نباشید . دختر من پنج ماه و 20 روزه اس . وزن تولد 3500 و الان 7 کیلو. رفلاکس داره و قرص نکسیوم هر صبح نصف یک قرص مصرف میکنه . شیر خودم رو میخوره و کمکی هر شب وقت خواب شیر خشک پپتی میخوره . حدود دوماهگی روی صورت و گردنش دونه و جوش های ریز و قرمز زد و چند بار توی دفعش رگه خون دیدم که گفتن حساسیته و رژیم گرفتم. ضمنا از پنج ماهگی غذا رو شروع کردم الان پوره هویج و سیب زمینی و فرنی بهش میدم . میخواستم بدونم تا کی باید رژیم رو ادامه بدم؟ چون با هر تست گریه و بی قراریش زیاد میشه ولی دفع خون نداره فقط گاهی اوقات بلغم دفع میکنه . و برای خود نوزاد از کی میتونم رژیمش رو بازترکنم مثلا حریره بادوم بدم . ممنون میشم راهنمایی کنید .

کهیرمزمن

سلام. خسته نباشید. بنده 27سال سن دارم و از سال 93 حدود پنج سال است که دچار بیماری کهیر مزمن شده ام. در این مدت همانند سایر بیماران دارای این بیماری به دکترین متعددی اعم از ایمنولوژیست, پوست, داخلی, خون و غیره مراجعه نمودم و درمان های مختلفی انجام دادم. آزمایشات مختلف از هپاتیت گرفته تا ازمایشات معمولی دیگه و حتی اندوسکوپی. از هرنوع دارویی در این زمینه استفاده کردم. اعم از سیکلوسپورین, پردنیزولون, تلفست180, ایروکاست, دوکسپین, لتیزین و ستریزین, لوراتادین, هیدروکسیزین, رانیتیدین, حتی برخی امپول های کنترل کننده مثل هیدروکورتیزون و غیره که حتی این هارو به صورت همزمان هم تا روزی 19 قرص خوردم که هیچ تاثیری اما نداشته و فقط پردنیزولون کمی مخفی کرده بیماری رو. همین موضوع هم باعث شده پوکی استخوان تا منفی دو بگیرم(z score) و سیکلوسپورین هم آنزیم های کلیه هم رو بالا برد. از درمان های گیاهیی هم استفاده کردم. حتی یک شب خواب راحت ندارم. روحیمو پنج ساله حفظ کردم اما واقعا خسته شدم. جدیدا پژوهشگاهی رفتم که گفته فقط باید از امپول زولیر یا زولایر استفاده کنم تا پنج ماه. اما تردید دارم چون این دارو پنج سال بیشتر نیست که اومده و چرا تاحالا هیچ دکتری بهم تجویز نکرده. اعم از دکتر محمد نبوی و دکتر خیاط زاده و غیره. حتی اونا معتقد بودن چونigee من پایینه رو من تاثیر نداره. اما دکتر جدییم معتقده رو من هم میتونه اثر کنه. امامیترسم اینم عوارض بدی برام داشته باشه که مهمترینش تشدید بیماریمه. خواهش میکنم راهنمایی کنید.

کهیر و اگزمای مزمن

سلام آقای دکتر.من چند وقت پیش بابت کهیر و اگزما رسیدم خدمتتون برام آزمایش نوشتین. الان جوابو گرفتم منتهی تا بعد عید نمیتونم برسم خدمتتون. اگه امکان داره لطف کنین بهم بگید آزمایشام خوب بود یا بد؟؟؟؟؟

الرژی (درماتوگرافی)

سلام وقت بخیر اگر خاطرتان باشی سه روز پیش برای خارش و کهیر زیاد به شما مراجعه کردم ( بعد خوردن قرص ناپروکسن) و تشخیص شما درماتوگرافی بود که بود. یکی از داروهایی که سه روز قبل تر شروع به خوردن کرده بودم نیزوپرد بود که فرمودید تبدیل به یک چهارم کنم و بعد دو روز قطع کنم. امروز نخوردم و الان ساعت 12 شب بدنم به شدت ریخته بیرون و خارش شدید دارم و نمیتونم بخوابم. قرص هایی که با تجویز شما مصرف میکنم : روزی 3 عدد نئوتادین، 2 عدد لیتیزین، تلفست، رانیتیدین، و نیز 1 عدد اسنترا و زاناکس .با سپاس

آلرژی غذایی نوزاد

سلام آقای دکتر،نوزاد 9 ماهه دارای آلرژی غذایی و بیمار خود شماست،آزمایآت خونی و تست پوستیش منفی شده و دارای حساسیت دیر هنگام است و شما تصمیم گرفتید شیرش رو از پپتی به معمولی تعویض کنید که به نسبت 3 به 1 معمولی به پپتی رسید علائمی مانند سرماخوردگی شدید بروز داد با سرفه های شدید و تب که امروز مطب پیشتون بودم تصمیم گرفتید شیر رو به نسبت 2 به 2 نگه دارید تا علائم فروکش کنه اما بعد از مطب اومدم خونه دیدم ساق جفت پاهاش پر از دونه های ریز شده و پوستش خشک شده،خواستم بپرسم با توجه به این دونه ها باز هم نسبت 2 به 2 شیر را ادامه بدم یا نه صلاح به امر دیگه ای دارید؟