بازگشت به لیست سوالات
ع.م
عنوان :

افتادن تخت

متخصص بیماری های کودکان
سلام دکتر خسته نباشید دخترم چهاررروز پیش از تخت افتاد فاصبه جهل سانتی کف هم موکت بود هیچ علاینی نداشت بعد سه روز دوبار به اندازه دوسه قاشق غذاخوری بالا اورد البته سابقه ریفلاکس داره قبلشم شربت زینک دادم تا الان که روز جهارم هیچ علائم دیگه نیست نیاز مراجعه بینارستان هست؟
ببخشَید کف فرش بود اشتباه گفتم

سلام ، وقت شما به خیر.
چون حدود 4 روز از افتادن گذشته و شکر خدا علایم خطر ظاهر نشده بعید است مورد خطرناکی باشد.
لطفا سن کودک رو هم بفرمایید.

در ضمن ، در حوادثی مثل سقوط و افتادن خردسالان، به ویژه در 24 ساعت اول حادثه توجه به علایمی مثل خواب آلودگی ، استفراغ جهنده ، تنفس تند یا کند ، درد شکم ، سردرد مداوم بسیار مهم است.

هشت ماهش دکتر
24 ساعت اول مثل همیشه بود علائمی نشون نداد
فقط تنفسش چک نکردم چون نرمال بود
بعد دکتر وقتی افتاد بلندش کردم اب زدم صورتش اصلا گریه نکرد

ضربات خفیف و متعدد در سن شیرخوارگی میتونه باعث ضایعه مغزی بشه و چون فرزندتون هنوز در سن شیرخوارگی است ، بیشتر مراقب باشید، تا این ضربات تکرار نشه.
بعد از 4 روز بعیده ضایعه ای ایجاد شده باشه .

دکتر صایعه مغری که میفرنایید علائم داره؟

برای مراقبت بیشتر در آینده عرض کردم، نشانه های خواب آلودگی غیرطبیعی ، استفراغ ، گریه و بیقراری که در آغوش مادر آرام نگیرد.

دکتر یعنی الان دخترم این علایم نداره حتی بعد از افتادن این علایم نداشت گریه نکرد خطر رفع شد یا باید باز کنترل کنم
چون دخترم ریعلاکس داره روزی یکی دوبار بالا میاره من استرس میگیرم نمیدونم برا ضربه بوده یا ریفلاکس

نگران برگشت شیر نباشید . خدای نکرده استفراغ به دنبال ضربه به سر و عوارض آن بسیار شدید ، جهنده و مکرر است و کودک هم بیحال است. عرض کردم این نوبت نگران نباشید ، اما مراقبت را بیشتر کنید.

ببخشید دکترزیاد سوال میکنم چون استرس دارم خیلییی
دکتر تا الان علائم نداده دیگه نمیده درسته ؟یا تا یکماه دیگه ام خدای تکرده امکان ظهور علائم هست

نگران نباشید . ضربات مکرر احتمال عوارض دیررس دارند، نه یک ضربه خفیف.

مرسی دکتر خیلی لطف کردید ممنونم



سوالات مشابه


سرماخوردگی

خر خر کردن و سرفه نوزاد 18 ماهه همراه آبریزش بینی و تب خفیف بعد از زدن واکسن

بی خوابی و یبوست نوزاد

سلام نوزادم 5ماهه است و دو ماه است که فقط شیر خشک می خورد، ابتدا به نوع شیر خشک حساسیت نشان داد که پزشک اطفال مارک خاصی معرفی کردند و بهتر شد. آیا همین مارک شیر خشک را ادامه دهم؟ دو روز است که خیلی کم شیر می خورد و مدفوع هم نداشته. داروی ملینی هم که قبلا پزشک برای یبوستش تجویز کرده بودند با اینکه دو سی سی افزایش دادم دیگر موثر نیست.از ساعت6 عصر تا 5صبح هر تلاشی میکنم نمی خوابد و نق می زند.در طول روز هم به سختی میخوابد کمی دیفن هیدرامین روی لثه هایش میمالیم اما باز هم بی قرار است پوشکش هم خیس نیست و دچار سوختگی نیست. ممکن است به خاطر مصرف همزمان کندر و فولیک اسید در بارداری بیش فعال شده باشد؟ اگر نه بفرمایید چه کار کنم؟

خوردن عسل به کودک یکساله

سلام خسته نباشی ..خانم دکتر پسرم یک سال و سیزده روز شه امروز مقداری شیر یک قاشق مربا خوری عسل خورده وپوست کمر و اطراف گردنش مانند گرمی بیرون ریخته و قرمز شده ...حال عمومی خوبه وسرحال و بازی میکنه شیرو غذا خورده..ایا مشکلی تهدیدش میکنه

بی اشتهایی

سلام خسته نباشید. ببخشید پسر 14 ماهه من چند وقتی هست که اصلا اهن نمیخوره. کیدی کر هم دادم اما به زور میخورد. واسه بی اشتهاییش هم الان زینگامان دادم اما خیلی تاثیری روش نداشت. میخواستم بدونم میتونم فروگلوبین بدم بهش؟ به جای اهن و اشتها اور؟ ممنون میشم جواب بدید. چند وقته فقط شیر میخوره و این ناراحتم میکنه. هر بار هم غذا بدم همینه وضعیت. خیلی لاغر شده متاسفانه

بیماری دست و پا و دهان نوزاد

پسرم 11ماهشه بیماری دست و پا ودهان خفیف گرفته متاسفانه هر چی می خوره استفراق می کنه نگران کم آبی و تغذیش هستم . لطفا راهنمائی کنید