بازگشت به لیست سوالات
ف.ز
عنوان :

پوست

متخصص پوست، مو و زیبایی
سلام خسته نباشید.ببخشید میخواستم درباره جوشای صورتم یه چیزی بپرسم.
من 16 سالمه و تقریبا از 14 سالگی شروع کردم به جوش زدن.اولش خیلی خفیف بودن بعد زیادتر شدن.تقریبا یه ماه پیش رفتم پیش متخصص پوست.برام تتراسایکلین و لامینین و یه ضدافتاب و صابون تجویز کرد و گفت صابون رو فقط بعضی مواقع استفاده کنم.دیشب پیشش نوبت داشتم.وقتی رفتم برام راکوتان و یه چیز دیگه نوشت!من تو گوگل که سرچ کردم دیدم راکوتان اخرین راه حله و برای اکنه شدید و متورمه.بیشتر جوشای من خیلی ریزن.و الان میخواستم نظر شما رو بپرسم.استفاده کنم یا نه ؟

سلام لطفا یک عکس واضح از جوشهاتون بفرستید

با توجه به شدت جوش صورتتون مصرف آنتی بیوتیک خوراکی لازمه ولی معمولا برای اینکه نتیجه خوبی از درمان بگیرید حتما باید به شکل منظم حدود سه ماه دارو مصرف کنید. بنظر من بهترین درمان برای شما مصرف کپسول داکسی سیکلین یا آزیترومایسین در کنار استفاده از یک آنتی بیوتیک موضعی و یک ترکیب ترتینوئین موضعی برای جوشهای زیر جلدی حداقل برای مدت سه ماه هست.

راکوتان تاثیری داره برای من؟

با توجه به شدت جوشتون بنظر من فعلا گزینه مناسبی نیست. در صورتی که با مصرف منظم آنتی بیوتیک ها نتیجه نگرفتید راکوتان را امتحان کنید

ممنونم بابت پاسختون.روز خوش
واای ببخشید خانم رادمهر یه سوال دیگه..عوارض راکوتان خیلی جدیه؟؟

نه مهمترینش اینه که خشکی پوست و مخاط میده و در فردی که ازدواج کرده در زمان مصرف نباید باردار بشه




سوالات مشابه


جوش صورت

سلام خانوم دکتر وقت بخیر من خانومی متاهل 33 ساله هستم از نوجوانی شروع به زدن جوش روی صورت و پشت و بازوهام کردم که چند بار برای معالجه به پزشکان مختلف مراجعه کردم که بهتر نشد و در آخر پزشکی راکوتان برام تجویز کرد هفته ای دو تا تا یکسال بعد از قطع جوش ها دوباره برگشت اما فقط جوش صورت . بعد از چند وقت دوباره پزشکی 120 عدد برام روزی یکی تجویز کرد که بعد از قطع حدود یکسال دیگه جوش نزدم اما دوباره عود کرد تا اینکه این آخر پزشکی دوباره برام راکوتان تجویز کرد که 330 عدد بخورم الان حدود 45 روزه دارم میخورم اما می خوام اگر درمانی جز راکوتان انجام بدم چون قبلاً متاهل نبودم اما حالا همش استرس بارداری دارم این رو هم باید خدمتتون بگم که جوش هام ریز و زیرپوستی هستن جوری که کل صورتم انگار شن پاشیدن . از شما خواهش میکنم داروهایی برام تجویز کنین که جوش هام از بین بره و فقط با مصرف دارو نباشه و بعد از قطع هم قطعی درمان بشه پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم و ازتون عاجزانه تقاضای کمک دارم چون دیگه خسته شدم

ریزش مو و کک و مک

سلام.من اختلال هورمونی و pco دارم.موهام به طرز شدیدی ریزش دارن و بسیار نازک هستند و ریشه موهام خیلی سست اند.ماینوکسیدیل و فیناستراید و سیپروترون هم استفاده میکنم.اما فقط در تنظیم پریود و کنترل جوش و چربی پوست و موهام تاثیر داشته.اما موهام کرکی شده.همه آزمایش ها رو انجام دادم.کمبود ویتامین ندارم.مساله فقط اختلال هورمونیه.حرارت کف سرم هم معمولا زیاده.نمیدونم ربطی داره یا نه؟اما شاید گفتنش کمکی کنه.حالا چکار کنم؟دیگه واقعا خسته شدم

مشاوره زیبایی

سلام وقت بخیر.من 53 سال سن دارم وازسن 30 سالگی تحت نظر خانم دکتر شمس بودم وسال91 یکبار پیش ایشون بوتاکس کردم . در سال 96 توسط دکتر نیلفروش زاده هایفو کردم متاسفانه صورتم نامتقارن شده .تا سال 97 سه بار هم RFکردم نتیجه این پوست افتاده و صورت نامتقارن شده . چون تیروئید بدخیم داشتم حتی از بوتاکس هم ترس دارم !آقای دکتر سیروس مقدسی گفتن با شما مشورت کنم یه راه حل کم عارضه ولی موثر بگید . لطفا در صورت امکان خودتون منو ویزیت کنید.

لیکن پلانوپیلاریس

سلام.من ریزش مو شدید داشتم..در ناحیه جلوی سرم حالت کچلی ایجاد شده با مراجعه به پزشک و انجام بیوپسی مشخص شد که بیماری لیکن پلانو پیلاریس دارم..حدود 6 ماه کورتون مصرف کردم همراه با داروی mtx و پماد موضعی تاکریل و مزوتراپی استروئید حدود 8 جلسه. با مصرف این داروها ریزشم تا حدودی کنترل شد ولی هنوز موهام میریزه و جلوی سرم داره وسیع تر میشه و کل موهام بسیاار کم حجم شده و ریزش شدید داره. واقعا دیگه نا امید دارم میشم که نکنه کامل کچل بشم. چیکار کنم که دیگه موهام نریزه و کچلی جلوی سرم وسیع تر نشه؟؟

بیماری پوستی

سلام ضایعه پوستی روی پا و زانو و یه کمی آرنج دست،کلوبتازول وداروی ساختگی خیلی استفاده کردم ولی خوب نمیشه سال به سال شدیدتر هم میشه خارش شدید هم داره،سالهاست که این بیماری را دارم،اول نقطه های ریزی درمیاد سریع بزرگ میشه و وسطش خالی میشه مثل تصویر که فرستادم ممنونم آقای دکتر.