بازگشت به لیست سوالات
F.K
عنوان :

مشکل پوستی

متخصص پوست، مو و زیبایی
سلام وقت بخیر


حدود 2ماه پیش میرفتم کلاس شنا، از اون موقع روی نقاط مختلف بدنم دونه های قرمز ظاهر شدن،دکتر رفتم اولش خارش داشتن حالا جاهاش موندن


خواستم ببینم چیکار کنم خوب بشن


با تشکر فراوان

باسلام و عرض پوزش از تاخیر در پاسخگویی

احتمالا شما به بیماری پوستی به نام خارش شناگران مبتلا شدین که چیز مهمی نیست و نیازی هم به درمان نداره البته تشخیص های دیگری هم مطرحه اگر خود بیماری کاملا خوب شده برای جاهاش می تونین از کرم های لایه بردار و روشن کننده استفاده کنین ولی اگر هنوز ضایعات پوستی خوب نشده برای تشخیص و در مان اختصاصی باید مراجعه کنین



سوالات مشابه


زینک

با سلام. دریافت بیش از حد نیاز روزانه زینک(روی) باعث جوش زدن میشود؟

ریزش موی ناشی از مصرف پاروکستین(داروی ضد افسردگی)

با سلام قبل از هر چیز اطلاعات بالینی و علایم خودم رو توام با پژوهش هام اعلام میکنم تا پزشک محترم تشخیص بهتر ،نظر کارشناسی تر و تخصصی تر بدهند و همینطور ایده ای برای تحقیقاتشون باشه در خانواده بنده ریزش موی ارثی و بدون قاعده وجود نداره و مطابق مشاهدات خانوادگی(سمت پدری) تا سنین بالا، موی خوب و مشکی داریم و هیچ وقت طاس نمیشیم نکته:البته سمت مادری ریزش مو دارن اما ژن غالب من ژن سمت پدری هست به هر حال بنده از سن بلوغ دچار تغییر و تحولاتی شدم که باعث ریزش موی 100 عددی و یا بیشتر از آن به طور میانگین در روز شده که در منطقه پیشانی و وسط سر بوده که به احتمال زیاد هورمونی و میتونه ناشی از سه مسءله ی زیر باشه: 1-سطح بالای هورمون دی هیدرو تستوسترون یا همون DHT که بعید میدونم غیر نرمال باشه با وجود اینکه ازمایششو ندادم 2-یا گیرنده های زیاد DHT در درما پاپیلای مو به صورت ژنتیکی یا ارثی با وجود مقدار نرمال هورمون دی هیدرو تستوسترون 3-حساسیت بالای گیرنده های DHT در درما پاپیلای مو به صورت ژنتیکی یا ارثی با وجود نرمال بودن تعداد گیرنده ها و همینطور نرمال بودن مقدار هورمون دی هیدرو تستوسترونمسلما تاثیر DHT بر فاز اناژن(چرخه رشد مو) و کوتاه شدن طول عمر یک تار مو و به دنبال اون فولیکول نازک تر و ضعیف تر و همچنین درما پاپیلای کوچیکتر و ماتریس(اطرف درما پاپیلا)کمتر قطعی و محرز است و در ناحیه پیشانی به سمت وسط سر و بالعکس که در آن موها گیرنده DHT دارند این تاثیرات رویت شده که شامل کرکی شدن ، نازک شدن و کم پشت شدن مو میباشد . برای مشکل فوق، اینجانب با اگاهی و قبول کامل عوارض احتمالی ممکن، مصرف قرص فیناستراید در دوز 1 میلی گرم را به صورت روزانه در پیش گرفتم که منتظر رویت تاثیر آن ظرف شیش ماه تا یکسال اینده میباشم امااااااااااااااااااااا متاسفانه بنده به دلیل افسردگی و نوعی اختلال وسواس فکری از سال 92 تا این لحظه به صورت بلند مدت ولی منقطع داروی پاروکستین که از دسته داروهای( مهار کننده باز جذب سروتونین در سیناپس) SSRI میباشد و رده ضد افسردگی دارد مصرف مینمایم که ریزش مو را تشدید کرده و باعث ریزش موی بیشتر شده ...ضمن اینکه طی چهار سال علایم ونشانه های ریزش مو در منطقه ای که ریزش موی هورمونی متداول است به شدت بالا رفته و رو به کم پشتی و نازکی و کرکی شدن نهاده ..ضمن اینکه در مقطعی با قطع داروی پاروکستین و شروع مجدد مصرف آن به صورت واضح افزایش ریزش مو و شدت آن را بعد از مصرف دیده امحال ریزش موی ناشی از مصرف داروی پاروکستین تلوژن افلوویم است؟یا آناژن افلوویم؟علت اصلی این ریزش موی واکنشی به پاروکستین که در محافل و مقالات علمی از آن یاد شده و علت آن را ناشناخته عنوان کرده اند چیست؟(ضمن اینکه بعضی محققان ، علت آن را خواص انتی میتوریک[ضد تکثیر سلولی] پاروکستین و بعضی دیگر حذف پروتیین و اسید امینه توسط این دارو میدانند)با توجه به اینکه من مجبور به مصرف این قرص هستم و داروی جایگزین با این پاسخ درمانی وجود ندارد(یعنی سایر داروهای هم خانواده SSRI تاثیر مناسب ندارند) چگونه مانع ریزش مو با وجود مصرف این قرص شوم؟در مقالات علمی ریزش موی ناشی از دارو را بدون بازگشت ندانسته اند و مدعی هستند بعد از عدم مصرف دارو ،ریزش قطع میشود اما مسءله فقط ریزش نیست ایا رشد مو را خواهیم دید؟ایا مصرف بلند مدت دارو اسیب پایدار و دایمی به مو و فولیکول نمیزند؟(اگر دارو فاز اناژن را کوتاه نماید)من سعی کردم تا علت ریزش موی ناشی از پاروکستین را بفهمم تا بدون قطع مصرف آن و از طریق دارو یا راهکاری دیگر مانع ریزش شوم ..اما متاسفانه امکانات تحقیقاتی ندارم و اطلاعات واضحی در منابع نیستلطفا نظر کارشناسی و هر گونه گمان یا راهکار که به ذهنتان میرسد مطرح نمایید

پوست

با سلام اقای دکتر.پسر قسمت بازوی دستش دچار سوختگی شده.به رنگ قهوه ای تیره.چه راهی پیشنهاد میکنین که پوست قهوه ایش بریزه و پوست جدید بیاره که جاش نمونه.ممنونم از شما

التهاب و ورم شست پا

سلام.سال نو مبارک.خسته نباشید.جناب دکتر انگشت شست پای بنده دچار ورم و التهب شده که سفالکسین 1 هفته خوردم و پماد تریامسینولون ان ان هم گاهی زدم اما تاثیری نداشت.خارش نداره. درد در صورتی که انگشت به جایی بخوره اما در حالت عادی نه. بیش از 1 ماه شده.البته گاهی در حالت عادی احساس فشار و درد خفیف در انگشت دارم اما الان نه ببخشید جناب دکتر من احساس میکنم انگشت پام بوی بدی میده. ممنون میشم راهنماییم کنید

مو های زیر پوستی

سلام میخواستم بدونم برای از بین بردن مو های زیر پوستی و صاف شدنش به جز لیزر راه دیگه ای یا دارویی وجود نداره؟ با تشکر