بازگشت به لیست سوالات
ل.ع
عنوان :

سندرم دوئن

متخصص چشم پزشکی
سلام من مبتلا به سندرم دوئن تیپ 3 هستم میخواستم بدونم امکان اینکه فرزند من هم مبتلا به این سندرم بشه چنددرصد هست ؟
با توجه به اینکه مادرم طی دوران بارداری من از یه ارتفاع 1.5 متری پرت شده ممکنه این مشکل چشمم بر اثر اون ضربه باشه یا فقط ژنتکیه؟

با سلام اولا چقدر خوبه ک آشنا هستید به بیماریتون. بسیار قابل تحسین هستش. اغلب موارد این سندروم غیر ژنتیکیه ولی 5 تا 10 درصد ممکن هستش ک ژنتیکی باشه و انتقال پیدا کنه. در مورد ضربه در دوران بارداری حداقل من چیزی در کتاب و مقالات ندیدم ولی مجدد جستجو میکنم و در صورتی ک چیز جدیدی پیدا کردم میگم خدمدتتون. در واقع این سندروم نتیجه یک نقص تکاملی در دوره جنینی هستش ک اختلالی رو در عصب دهی عضلات خارج چشمی ایجاد میکنن.

ممنون از وقتی که گذاشتید من از یه متخصص ژنتیک پرسیدم گفتن احتمال اینکه به بچه من هم ارث برسه این اختلال 50 درصده که البته ایشون آشنایی نداشتن با این بیماری سرچ کردن و به من گفتن الان پس خطر ابتلای فرزندم 5 تا 10 درصده؟

ببینید در صورت ژنتیکی بودن ک 5 تا 10 درصده، 50 درصد انتقال پیدا میکنه پس به عبارتی احتمال انتقال به فرزند 2.5 تا 5 درصد هستش.

الان دقیق متوجه شدم ممنون
دکتر ژنتیک بهم پیشنهاد یه آزمایش ژنتیک دادن برای شناسایی این ژن که خیلی گرون تموم میشه حدود 850 یورو امیدوارم بودم در اثر ضربه باشه

متوجهم. درصد انتقال پایین و ثانیا امکان زندگی نسبتا بدون مشکل شاید تصمیم رو راحت تر کنه.

باز هم ممنونم راهنماییاتون خیلی به من کمک کرد



سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟