بازگشت به لیست سوالات
س.م
عنوان :

دیابت بارداری

متخصص زنان، زایمان و نازایی
سلام، من بارداری اولمه، 35 سالمه، از هفته 28 فهمیدم دیابت بارداری دارم ، آزمایش ناشتا قندم 88، و دو ساعته بعد گلوکز 165 بود، رژیم گرفتم و با رژیم سعی کردم کنترلش کنم اللن تو هفته 35 هستم و رژیم واقعا اذیتم میکنه همش گرسنه هستم تو هفته 31 وزن بچه 1723 گرم بوده،خیلی نگران وزن بچه هستم، دکتر هم بهم دارو نداده برای دیابت، به نظر شما باید دارو بگیرم برای دیابت؟
سوال اصلیم اینه که چقدر احتمال داره در بارداری بعدی دیابتی بشم، سابقه فامیلی ندارم و وزن قبل بارداریم 55 و قدم 161 ، بی خوابی زیاد در 4 ماه اول داشتم و خیلی هم خوراکم زیاد بود تا 6 ماهگی هم 10 کیلو اضافه وزن داشتم که بعد دیابت با رژیم 3 کیلو کم کردم
کنترل دیابت الان برام خیلی سخت شده با رژیم میتونم دارو مصرف کنم تا 38 هفته و یکم خوراکم رو بیشتر کنم؟
بارداری بعدی چکار کنم دیابت نگیرم؟

بعضی بانوان فقط در باداری دیابت دارند و شانس پایدار ماندن ان بعد بارداری و یا بارداری بعدی کم است اگر قند تان با رزیم کنترل است نیاز به انسولین ندارین




سوالات مشابه


دونه های برجسته دردناک

با سلام.مشکلی که من دارم اینه که روی دستگاه تناسلیم هرازگاهی،میشه تقریبا دو بار در ماه یا شاید هم ماهی یکبار یکی دوتا دونه درمیاد که زیرپوستی هستن اما برجستن و دردناک هستن.البته زیربغلم و قسمت داخلی کشاله های رون پامم در میان.اما اکثر مواقع روی دستگاه تناسلیم هستن.بعضی وقتا فشارشون میدم و تخلیشون میکنم که خون کدری ازشون درمیاد.و حتی بعد از برطرف شدنشونم لکشون به صورت یک دایره کوچیک کبود رنگ باقی میمونه لکش چه فشارشون بدم و چه ندم لکه ازشون به جا میمونه.دکترپوست رفتم فقط بهم آنتی بیوتیک داد.اما من میخام ریشه ای این مشکلو درمان کنم.آیا باید آزمایش خاصی بدم؟شما چه دارویی پیشنهاد میدین؟آیا این مشکل من واگیر داره در صورت ازدواج برای همسرم؟ من دختر هستم و 25 سالمه و مجرد هستم. این دونه ها و لکه هایی که ازشون باقی میمونه خیلی ناراحتم میکنن.لطفا راهنمایی کنین.

قرص ضد بارداری

سلام. وقت شما به خیر. از نظر شما بین چهار قرص ضد بارداری یاز - یاسمین - بلارا - مارولون کدامیک باعث چاقی نمیشه و کم عارضه تر و مناسب تر هست برای درمان تخمدان پلی کیستیک ( البته با توجه به مصرف روزی 2 عدد اسپیرنولاکتون25) ؟

تخمدان پلی کیستیک

سلام وقت بخیر من جواب آزمایش سونو و خون برای شما ارسال کردم. الام مشکل من اینه که هر 12 روز پریود میشوم و پریودی من خیلی دردناک است، برای مرتب شدن پریودی من قرص های ضدبارداری تجویز کردن که من تا الان سه بار این قرص ها را عوض کردم ولی متاسفانه با خوردن این قرص ها خیلی حال من بد می شود و زندگی عادی من مختل می شود. راهی وجود دارد که بدون خوردن این قرص ها پریود من به حالت طبیعی خود برگردد؟ (سن 28 و مجرد) و در ازمایش میزان هورمون من نرمال است ولی به من گفتند که دچار اختلال هورمونی هستم.

قرص ضد بارداری

سلام. 33 ساله و متاهل هستم. من برای پلی کیستیک بودن تخمدان ها روزی 2 تا اسپیرنولاکتون 25 مصرف میکنم. بهترین و کم عارضه ترین قرص ضد بارداری(خارجی باشه) که میتونم مصرف کنم(با اسپیرنولاکتون تداخل نداشته باشه) کدومه؟

کرم

با عرض سلام و خسته نباشید من فرزندم 39روزه است. و بیماری فاویسم دارد.و دکتر برایم پمادهای (کلوتریمازول و تریامسینولون ان ان) تجویز کرده است. اشکالی ندارد که این پمادها را استفاده کنم؟