بازگشت به لیست سوالات
ع.ر
عنوان :

کورتاژ تشخیصی

متخصص زنان، زایمان و نازایی
سلام دکتر.این جواب ازمایش کورتاژ تشخیصی مادرمه.دکترش بهشک2هفته دیگه وقت داده تا بگه این چیه.میشه سریعتر به من بگید این یعنی چی؟
ایشون هنوز یاسه نشدن و چنر وقت پیش خونریزی شدید با درد داشتن که تا بردیمش دکتر گفتن کورتاژ تشخیصی بشه.با اینکه تا به حال سابقه فشار خون و مصرف هیچ دارویی نداشتن موقع جراحی فشارشون روی 20 رفت.الان دو هفته گذشته و این جواب رو دادن که الصاق کردم براتون.

سلام.جواب پاتولوژی افزایش بافت درون رحم هست و شواهدی از بدخیمی خاصی گزارش نشده و گاهی در حوالی یائسگی به علت تعییرات هورمونی این وضع و تغییرات کیستیک مشاهده میشود.ولی احتمال پیش زمینه بودن بدخیمی نیز وجود دارد. در این موارد نیاز به درمان دارویی و یا در اوردن رحم و بررسی بیشتر بعد از ان حتما مراجعه و پیگیری بفرمایند.در مورد فشارخون حین عمل گاهی بعلت داروها و استرس افزایش فشار گذرا میتواند وجود داشته باشد ولی حتما مجددا بصورت دوره ای فشارشان چک شود تا از نرمال بودن ان اطمینان حاصل شود.

یعنی میفرمایید الان ببریمش پیش یه متخصص برای در اوردن رحم؟ یا با دارو قابل کنترله. از کجاوباید اطمینان حاصل کرد که سرطان نباشه

در صورت ادامه خونریزی بعد از کورتاژ و یا با درمان دارویی و تکرار هیپرپلازی در کورتاژهای بعدی نیاز به در اوردن رحم میباشد.اطمینان از عدم سرطان با پیگیری ها حاصل میشود.بهترین تصمیم گیرنده نیز پزشک معاینه کننده و جراح بیمار هستند.جواب پاتولوژی را حتما به ایشان نشان دهید.

ببخشید وقتتون رو میگیرم.فقط یه چیز.میشه بگید با توجه به تجربتون و این جواب پاتولوژی چقدر جدی و خطرناک هست؟ ممنون میشم رک و راست بگید چقدر باید نگران باشم... بازم ممنونم ازتون.

هر نوع خونریزی غیر طبیعی و هیپرپلازی باید پیگیری بشن.این پاتولوژی گزارش شده 1 تا 8 درصد احتمال پیشرفت به سمت بدخیمی دارد و نیاز به بررسی بیشتر دارد.




سوالات مشابه


کولیت روده و بارداری

با سلام.بنده 3ساله کولیت روده دارم 29 سالمه و 4 ساله عروسی کردم و دارو مصرف میکنم. این ماه پردنیزولون و مزالازین و مبورین و مرکاپتاپیورین میخورم. ایا میتونم بارداری راحتی داشته باشم؟ و یا صبر کنم فعلا. این داروهارو میتونم تو دوران بارداری هم مصرف کنم؟ و بارداری من جزو بارداری های پرخطر محسوب میشه؟ ممنونم اگر راهنماییم کنین چون انرژی شمارو واقعا دوست دارم.

یا ئسگی

با سلام من چند وقته تایم پریودیم بهم خورده..سنم 49 ساله و دچار ضخامت لایه اندومتر شدم و ایتدا خونابه و سپس خروج لخته های بزرگ خون که مدت طولانیه دچار شدم میدونم جدار اندمترم ضخیم شده و در زیز دلم احساس سنگینی دارم چندین بار سونو و ازمایش دادم و دکتر 3 دوره دو فاستون دادند .که دوره سوم را نخوردم و نطم پریودیم بهم خورد و الان مدتی دچار خونریزیم فعلا پزشک خارج از کشوره و کلا بخاطر مشکل خودم که قندم بردر و گرید 2 کبد چرب هستم و همچنین اسم شوهرم دکتر نرفتم .با توجه به این که سابقه بدخیمی تو خانواده نداریم حمل را بر همون ضخامت معمولی لایه رحم بءدارید و دارو تجویز کنید الان نزدیک یک ماهه خونریزی دارم ایا میتونم شیاف پروژستین استفاده کنم ؟ یا قرص ال دی ؟

درباره مصرف دارو

سلام دکتر جون ملکی هستم امروز غروب پیشتون بودم دکتر به من امروز جز داروهام دو تا آمپول هم دادید الان نمیدونم امشب بزنم یا روز هفت پریودی امروز روز 4 پریودیم هست لطفا بگید کی بزنمشون دوتا آمپولا رو

هیسترکتومی

سلام،وقت بخیر،مامان من 42 سالشه،5 تا فرزند داره و فقط آخرین زایمانش(3 سال پیش تقریبا)سزارین بوده و همونموقع هم لوله هاشو بسته،بعد از اون خونریزی بعد از عادت داشته و چند بار سونو انجام داده و ضخامت دیواره ی رحم متغیر بوده ولی آخرین بار 10 بوده (روز هفتم عادت) و کورتاژ انجام دادن و جوابش هم خوب بود(عکسشو واستون فرستادم) یعنی مشکلی نداشت ولی پزشکشون گفتن که حتی اگر خوب باشه هم هیسترکتومی میکنن که بعدا واسشون مشکلی پیش نیاد!میخواستم بدونم اگه عمل نکنه بعدا چه مشکلی پیش میاد و عوارضی که میگن چیه؟ینی ممکنه بدتر بشه؟و یا اینکه با دارو ممکنه رفع بشه و نیاز به عمل نداشته باشه؟ خودش خیلی دودله که عمل بشه یا نه! ممنون میشم راهنمایی کنید!؟

جواب آزمایش

با سلام خانم دکتر عزیز من هدیه اسدی هستم بیمار شهرریتون دکتر جان من 23هفته و 2روز هستم امروز جواب آزمایشما گرفتم گفتید براتون بفرستم در ضمن بنده از هفته 6بارداری روزی 1عدد قرص تیروئید میخورم و الانم قرص آهن و کلسیم و مولتی ویتامین و امگا3هفته ای 1عدد و قرص ایزوکسی پرین روزی 2عدد و آمپول پرولوتونم هفته ایی 1عدد استفاده میکنم و گفتید آزمایش قندما چهارشنبه اورژانسی واستون اوردم که واسم متفورمین 500نوشتید و بقیه آزمایشاتم امروز آماده شده و به دلیل عفونت ادراری هم روزی 1عدد سفکسیم 400مصرف میکنم که 3تا بیشتر نمونده ممنون میشم که راهنمایی کنید چه قرصاهایی لازمه که بگیرم با توجه به آزمایشمم و آیا بازم سفکسیم و قرص تیروئیدما باید مصرف کنم یا نه ممنونم دکتر مهربانم