بازگشت به لیست سوالات
م.ا
عنوان :

اشتارگات شبیکیه ی چشم

متخصص چشم پزشکی
سلام ببخشید من بیماری اشتارگات دارم ودیدم دودهم هست بیست سالمه واز اول راهنمایی چشمام ضعیف شد والان چند تا مطلب خوندم که امیدوار شدم میخواستم بدونم ژن درمانی برای اشتارگات هم به کار میره وباعث میشه که بتونم گواهینامه بگیرم

درود. بله در حال حاضر مطالعات بسیاری روی ژن درمانی این بیماری مخصوصا مواردی که علت جهش ABCA4 هستش در حال انجامه. ان شالله که به زودی در سیر بالینی میسر بشه استفاده ازش.

ببخشید دکتر اخه نوشته اشتارگات مغلوبه فکرمو مشغول کرده واینکه زده هزینش خیلی بالاس یعنی چه قدر

مغلوب بودن در مورد توارث ژنش هست. در مورد هزینه اش فکر نمیکنم الان در ایران انجام بشه. با مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هماهنگ بفرمایید.

ببخشید زیاد سوال پرسیدم یعنی اگه ژن درمانی موفقیت امیز باشه برای اشتارگات هم این درمان صورت می گیره واین که درایران انجام نمیشه یعنی این درمان درایران صورت نمی گیره ببخشید چون متوجه نشدم دوباره پرسیدم

ببینید مساله اینه که این درمان ها فعلا در فاز تحقیقاتی هستن و هنوز وارد طبابت روتین بالینی نشدن. در مورد اشتارگات هم باید بگم مطالعاتی در حال انجام هستش. تا اونجایی که میدونم فعلا در ایران ژن درمانی برای اشتارگات انجام نمیشه.




سوالات مشابه


ناخنک

باسلام 38 ساله هستم، چند روزی است در چشم راست توده ای مشاهده میکنم که ظاهرا ناخنک می باشد. درد و سوزش ندارد، چند مرتبه قطره Anaprivin ریختم که برای چند ساعت قرمزی را رفع میکند. احساس نمیکم بزرگ شده باشد و مشکلی برای دید ندارم. توصیه شما چیست؟

عفونت

سلام آقای دکتر من از لنز طبی استفاده میکنم دو روز پیش چشمم قرمز شد ،تصویر برای امروز هست و درد متوسط روی پلک و داخل چشمم دارم الان دو روزه لنز نذاشتم اما بهتر نشده، سوزش و خارش و آبریزش و مشکلی در دید ندارم ... به دلیل کرونا میترسم برم بیمارستان ممنون میشم منو راهنمایی کرده و قطره یا دارو برام تجویز کنید.

ضایعه پلک بالا

از امروز عصر متوجه یک ضایعه در پلک بالا شدم که فقط سنگینی آن را حس می کنم. سوزش و خارش ندارم. لطفا نظر خود را اعلام کنید. البته قبلا سابقه گل مژه داشتم.(در گوشه چشم)

قرمزی چشم

سلام خسته نباشید چشم دخترم آلوده شده قرمز شده و اشک میاد و قی میبنده دوسالش هست لطف میکنید بگید چه قطره ای براش بریزم ممنونم

ناخنک چشم

سلام، حدود4-5 روزه در چشم راست توده ای مشاهده کردم که درد و سوزشی ندارد ، چند مرتبه قطره Naprivin استفاده کردم، قرمزی برای چند ساعت رفع میشه، پرسیدم،ظاهرا ناخنکه ، این چند روزه بنظرم بزرگ نشده آیا درمان دارویی ممکنه یا حتما جراحی لازمه؟