بازگشت به لیست سوالات
f.f
عنوان :

ریفلاکس

متخصص بیماری های کودکان
با سلام
نوزادی 14 روزه دارم که بعد از شیر خوردن به سختی باد گلو میزنه، و اگه نزنه دچار سکسکه میشه و در صورت در آغوش بودن به صورت خیلی شدیدی بالا میاره، اگه سر جاش باشه و سرش کج باشه خیلی آرومه بالا آوردنش.
معمولا روزی یکی دوبارو بالا میاره. دکترم بردمش که شربت رانیتیدین داده. به سختی میخوره و یکساعت بهد خوردنش فوق العاده بی قرار میشه و به سختی آروم میشه.
وزن گیریش خوبه، ینی افزایش وزن داشته، و اشتهاشم برا شیر خوبه. من بنا به توصیه پزشکی که بردمش مدت شیر دهیش رو محدود کردم به هر ساعت 10 دقیقه تا 13 دقیقه.
علی رغم دکتر بردنش بهتر نشده، گاهی به سختی به خودش میپیچه و نمیخوابه.
ممنون میشم راهنماییم کنین.

اول سونوگرافی معده جهت احتمال وجود ریفلاکس معده انجام شود

یکی از علل استفراغ در شیرخواران حساسیت به خوراکی های مادر می باشد به این نکته توجه شود

ضمناً به جای رانیتیدین از زانتاک (رانیتیدین خارجی)مصرف کنید

جواب سونوگرافی و پاسخ یا عدم پاسخ به زانتاک را به پزشک معالج اطلاع دهید

ممنونم.


سوالات مشابه


در موارد مصرف دارو

سلام. در مورخه ی 22 اسفند روز چهار شنبه ،شیر خوار سه ماه کیانا رضاخانی را ویزیت نمودید .طبق عکس فرستاده شده از سونوگرافی، قبل از شما ،خانم دکتر شعاوری ویزیت نموده بود و قرصی بنام اسپیرونولاکتون 25 را تجویز نموده ،یادم رفت از جناب عالی بپرسم قرص را به نوزاد بدهم یا نه و دادن داور ضرورت دارد یانه.

اطفال

32 weeker male baby, 22 hrs of life, stool not passed since birth, abdomen distended, bowel sounds diminished. Abd Xray findings & Diagnosis?

ریتم خواب شبانه

سلام آقای دکتر بچه من پسر یکساله هست که شیرخشک میخوره در طول شب که میخوابه، تا صبح میانگین هر یکساعت و نیم بیدار میشه و شیر میخوره و خواب تنظیمی نداره به پزشک مراجعه کردیم، قرص ملاتونین 3میل را تجویز کرد که هرشب یک سوم از قرص را بهش بدیم راستش دارو را نخریدم و بهش ندادیم ولی خوابش منظم نیست، آیا این قرص عوارضی برای بچه نداره، و الان بهش بدم بخوره اشکالی نداره؟

آلرژی به پروتیین گاوی

با سلام و احترام نوزاد من الان ،50 روزه هست و از شیر خشک استفاده میکنه قبلا شیر خشک نان 1 می خورد اما پوست صورتش جوش های ریز زد و همچنین روی پاهاش لکه های قرمز آمد با مراجعه به پزشک احتمال حساسیت شیر داده شد و طبق نظر ایشون شیر خشک تغییر کرد و پزشک دستور دادن که یا شیر خشک بیومیل سوی بخوره و با پپتی یا پپتی جونیور بیومیل سوی را همون بار اول که دادیم اصلا نخورد و شیر خشک پپتی جونیور را به نوزاد دادیم الان 6 روز هست که استفاده میکنه اما اگزماهای روی صورت بیشتر شده و معمولا پس از هر بار سیر خوردن مقداری را بالا میباره در ضمن قبلا که شیر نان می خورد در روز حد اقل 2 ،بار دفع مدفوع داشت اما از وقتا پپتی خورده هر دو روز 1 بار اون هم با تنقیه با روغن زیتون دفع داره می خواستم بدونم باید شیر عوض کنم؟و از چه شی ی میتونم استفاده کنم؟

سرفه اب ریزش بینی و کمی تب

سلام دختر. من 12 ماهه است و الان چند روزه سرفه میکنه اب ریزش بینی داره اما شفافه و کمی هم تب میکنه و قطع میشه دکتر بردم ازیترومایسین داده هر 12 ساعت 1/5 سی سی و سیتریزین برای شب ها 2سی سی و دیفن هیدرامین هر8 ساعت 2 سی سی اما من بهبودی نمیبینم چه کنم ؟