بازگشت به لیست سوالات
م.ق
عنوان :

مشکل در راه رفتن به علت درد پاشنه پا و هالکوس خفیف

متخصص ارتوپدی
با سلام. اقای دکتر دختری 25 ساله هستم که هالگوس والگوس خفیف رو در یک پام دارم( پای سمت چپم). و همچنین ستون فقراتم انحراف پیدا کرده و ی قوز بدشکل ی طرفه پیدا کردم. وقتی راه میرم به علت اینکه پاشنه پای راستم درد میگیره نمی تونم رو زمین بذارمش و راه رفتنم بد میشه. خیلی دوست دارم خوب شم. ولی احساس میکنم اگه دکتر برم منو ب کل از زندگی ناامید کنند چون فوق العاده حساس و زود رنجم. بارها به خاطر این مشکلم ساعت ها گریه کردم. به نظرتون خوب میشم؟ باید چیکار کنم که درست راه برم؟

سلام.
مشکلاتی که شما مطرح می کنید حتما نیاز به مراجعه حضوری به یکی از همکاران ارتوپد داره، با این حال من مطالبی که میتونن به شما کمک کنن رو بهتون می گم.
1ول اینکه هالوکس والگوس خفیف خصوصا در خانم های جوان نه نیاز به جراحی داره و نه نگران کننده است. با توجه به نرم و انعطاف پذیر بودن بدن خانم ها و استفاده از کفش های نوک باریک و پاشنه بلند این موضوع مخصوصا در افرادی که زمینه خانوادگیش رو داشته باشن زیاد اتفاق می افته.
دوم در مورد انحراف ستون فقرات باید حتما یه گرافی رخ و نیمرخ ایستاده از کمرتون بگیرید تا بشه دقیق راجع بهش قضاوت کرد. خیلی از اوقات این چیزی که شما بهش می گی انحراف یه افتادگی شانه ساده است که با ورزش و فیزیوتراپی به خوبی اصلاح میشه. با این حال اکثر انحراف های ستون فقرات در سن شما نیاز به عمل ندارن و در درصدی از مردم به صورت طبیعی وجود داره. در واقع مشکل عمده ای نیست که نیاز به حل کردن داشته باشه و شما صرفا یه شکلی از بدن دارید که مثل رنگ پوست، مو یا چشمتون نسبت به بقیه متفاوته. بنابراین حتما عکس بگیرید و حضوری به یکی از همکاران مراجعه کنید تا راهنماییتون کنن.
درد پاشنه پا هم به دنبال استفاده از کفش های نامناسب، وزن زیاد و کارهای ایستاده طولانی میتونه ایجاد بشه. اون چیزی که به اصطلاح خار پاشنه گفته میشه در واقع یک التهاب در غلاف کف پاست که با درمان دارویی، فیزیوتراپی و نرمش های خاصی که می تونید در اینترنت هم پیداشون کنید (تحت عنوان plantar fasciitis) بر طرف میشن. البته در سن شما شایع نیست و بهتره یه گرافی از کف پا هم داشته باشید تا مشکلات دیگه رو بررسی کنیم.
و در آخر اینکه شما مشکل عمده ای ندارید که از احتمال خوب شدنش صحبت کنیم. فقط کافیه وسواس و استرس رو از خودتون دور کنید، ورزش کنید به خصوص از استخر و راه رفتن در آب غافل نشید و با یه مراجعه به همکاران ارتوپد یا طب فیزیکی مشکلاتتان به خوبی بررسی و برطرف میشه.

آقای دکتر خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون. ی دنیا ممنونم ازتون



سوالات مشابه


درد پا

با سلام. من چند روزی است که زیر کشکک پای چپم قسمتی که گود است حالت کشیدگی دارد.که این کشیدگی گاهی به سمت کمرم کشیده میشود.دلیل این کشیدگی چه میتواند باشد.البته بیشتر بعد از دوران عادت اینطور میشوم.و دو بار دیگر هم اینگونه شدم.که دکتر بهم گفتن مستعد پوکی استخوان هستم.و من کم کاری تئیروید دارم.و 27 سال سن دارم.

درد شانه

سلام خسته نباشید من 25ساله هستم ،از دو روز پیش صبح وقتی از خواب بیدار شدم شانه چپم درد میکنه طوری که وقتی بازوی چپم را میچرخونم انگار یه چیزی از درون مفصل درد میگیره ولی در حالت معمولی یا وقتی میخوابم درد نمیکنه فقط وقتی میچرخونم درد میکنه و وقتی که از بازو به طرف عقب و جلو میبرم درد میکنه. علت چی میتونه باشه؟. و آیا خود به خود با مرور زمان درست میشه ؟؟وإینکه پمادی میشه معرفی کنید

پاهای پرانتزی

سلام: من20سالمه و پاهام پرانتزی هستن و این پرانتزی بون از بالای زانوهام شروع میشه در حدود 8سانتی متر زانوهام باهم فاصله دارن.میخواستم بدون امکان درمانش هست؟ با تشکر

مشکل رماتیسم یا دیستوفری عضلانی(میوپاتی)

خواهری دارم 17 ساله که از 3 سال پیش پاهایش شروع به ضعیف شدن کرده طوری که توانایی ایستادن وراه رفتن را هم از دست داد. در این سه سال به متخصصین زیادی مراجعه کردیم ولی متاسفانه در مان های آن ها موقتی بود حتی به درمان های سنتی هم روی اوردیم ولی جواب نگرفیم، بعضی متخصصین میگویند به رماتیسم وبعضی میگویند به دیستوفری عضلانی(میوپاتی) مبتلا شده است، در حال حاضر توانایی ایستادن را دارد ولی بیشتر از چند قدم نمیتواند راه برود وزود خسته میشود طوری که انگار ماهیچه هایش به او کمک نمیکنند، دست هایش هم جدیدا چنین شده و نمیتواند چیز سنگین بردارد حتی پتو را به زحمت میتواند روی خود بندازد،حالا مانده ایم که واقعا مشکل چیست وراه حل کجاست؟ممنون میشم راهنمایی کنین،تشکر

پاهای ضربدری

سلام اقلی دکتر.ممنون از توجه شما. با توجه به فرمایش شما که فرمودید اگر زاویه زیاد باشه باید عمل بشه، آیا با وسیله خاصی باید اندازه گیری بشه یا از روی ظاهر میشه تشخیص داد؟ و اینکه امکانش وجود داره عکس ناحیه رو ارسال کنم یا نه؟ ممنون