بازگشت به لیست سوالات
م.ز
عنوان :

عدم تحمل لاکتوز

متخصص بیماری های کودکان
سلام. دخترم یکسال و دو ماهش هست و از سه ماهگی به دلیل عدم تحمل لاکتوز تحت نظر شما هستن. در آزمایشات یکسالگی تست مدفوع 220 بود و مترونیدازول که فرمودید بعد از دوهفته، دو ماه یکبار به مدت 14 روز بهش بدم و لاکتوباسیلوس رامنوسوس که فرمودید بعد از سفت شدن مدفوع، هفته ای سه روز بهش بدم. کرئوفورت رو فرمودید روزی سه بار، یک سوم کپسول بهش بدم، الان با گذشت یک ماه آیا لازم هست مجددا این دارو (کرئوفورت ) رو تهیه کنم و هروز بهش بدم؟
و سوال دومم اینکه شیرخشکش رو از سیمیلاک کامفورت به ال اف تغییر دادید و فرمودید بیشتر از 200 سی سی در روز شیر نخوره آیا نیازی هست در کنار مولتی ویتامین و امگا 3 بهش مکمل کلسیم سیترات و ویتامین دی داده بشه؟

سلام کروون را داشته باشید هر زمان اسهال یا دفع بیش از 3 بار روزانه با مربی یا غذای هضم نشده داشت مجدد استفاده کنید و اگر روزانه 200 شیر را رعایت کنید میتوانید روزی 5 سی سی شربت سیترات کلسیوم کورال بدهید که برای کلسیوم و دی3 کافی خواهد بود




سوالات مشابه


سرفه

چن روزه ک سرفه میکنم خشک هستش ولی پارسال توی عید همینجوری سرفه میکردم انگار یه چیزی تحریک میکنه ک سرفه میکنم

پای پرانتزی

سلام آقای دکتر من دوبار همینجا بابت پاهای پسرم ازتون سوال کردم گفتم حالت پرانتزی داره عکسشم فرستادم خدمتتون گفتین ماساژ پاها طبق کانال یا پیج اینستا من هرچه گشتم ماساژی با لین عنوان پیدا نکردم نه تو کانال نه پیج اینستا اگه میشه لطف کنید همینجا برام عکس یا فیلم ماساژ پاهای پرانتزی رو با توضیح بفرستین ممنون

کولیک نوزاد و تغذیه ی مناسب مادر

با سلام و خسته نباشید، دختر من 50 روزش هست و پیش شما ویزیت شده و متاسفانه کولیک داره.. میخواستم بپرسم خودم خوراکی هایی مثل تخم مرغ، ماهی، ماکارونی، مرکبات(،پرتغال و لیموشیرین)، بادام و مغزیجات، عدسی و سوپ جو میتونم مصرف کنم؟ برای نوزادم که کولیک داره مشکلی ایجاد نمیکنه؟

رفلاکس و دندان

پسر من 8 ماه و 10 روزش هست.به تشخیص دکتر رفلاکس پنهان داشته و از 3 ماهگی آمپرازول مصرف می کند و حالا شبها 80 ساشه به تجویز پزشک استفاده می کند از 7 ماهگی بسیار بد خواب شده و هر یک ساعت بیدار می شود و شیر می خورد قبلا خوابش نرمال بود.60 تا 90 سی سی بیشتر شیر نمی خورد.غذای کمکی هم از 4 ماهگی شروع کردم.با توجه به مالش شدید چشم و گوش و البته تورم لثه ها این حالت برای تشدید رفلاکس هست یا دندان؟ و چاره ای دارد؟با مصرف کتوتیفن عوارض کمتر می شود آیا شب ها مجاز به مصرف کتوتیفن هستم و چه مقدار؟

با تشکر از پاسخ شما

آقای دکتر جسارتا من از همکارانتان هستم و خودم پزشک عمومی هستم می خواستم بدونم با قطع شیر خودم علایمش حتی علایم پوستیش برطرف میشه و من با خیال راحت می تونم مواد غذایی دیگه رو بهش بدم؟یعنی فقط به کازیین و لاکتوز حساسه؟ با توجه به چه علایمی می فرمائید عدم تحمل هست نه آلرژی؟ آزمایشی هست برای تشخیص قطعی این مشکل؟ با این مقدار شیر کمبود کلسیم پیدا نمیکنه؟ وزن گیری پسرم تا به حال خوب بوده و اختلال رشد نداشته امکانش نیست که این عدم تحمل زودتر از 5 سالگی خوب بشه ؟