بازگشت به لیست سوالات
م.م
عنوان :

ازدواج با بیمار پیوند قلبی

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشن ...
با سلام و تبریک عید اقای دکتر درکاهیان
پیشاپیش بابت طولانی شدن متن عذرخواهم

پسری 21 ساله هستم که متاسفانه علاقه مند به دخترخانومی همسن خودم شده ام!
و اما مطلع شدم که ایشون در 16 سالگی پیوند قلب انجام دادند و قلب یک پسر جوان بهشون پیوند زده شده. علی الظاهر تا الان ایشون مشکلی تو انجام فعالیت های روزانه و ورزشی نداشتن و ندارن ،همچنین آرمایشات مرتبط ، اکو و آنژیوگرافی های سالیانه ایشون شرایط مطلوبی رو نشون داده همیشه و البته بهترین داروهای خارجی رو هم مصرف میکنند.

اما از طرفی متوجه شدم امید به زندگی کمی برای این بیماران در نظر گرفته میشه (حدودا 10 سال)
حال سوالاتی هست برام.
ازتون خواهش میکنم به همشون جواب بدید، واقعا حیاتی و سرنوشت ساز هستن برام

1-با توجه به شرایط سنی و همین حداقل اطلاعاتی که من دارم این نرخ امید به زندگی به طور حدودی حداکثر چند سال میتونه باشه؟ و اگر همین ده سال باشه این به معنی این هست که واقعا ایشون نهایتا تا 26 سالگی شانس زندگی دارند و امکان ازدواج با ایشون عملا منتفیه؟

2- درصورت زندگی با این فرد چه چالش هایی جلوی پای من خواهد بود؟

3-با توجه به قوانین و شرایط پزشکی کشور اصلا امکان پیوند مجدد قلب وجود داره و یا تا به حال انجام شده؟

4- چرا قلب پیوندی عمر کمی داره و آیا رد پیوند قلب مساوی مرگ در لحظه هست؟

5-نهایتا اینکه آیا اصلا ازدواج افراد عادی با این بیماران توصیه میشه؟

پیشاپیش ممنونم پاسخگوییتون به تمام سوالاتم

درود بر شما،بنده در مورد پیوند قلب و سیر بالینی بلند مدت اون شناخت زیادی ندارم،لذا پاسخ مناسب و کارشناسانه ای نمیتونم بدم،توصیه میکنم در این مورد با پزشک پیوند بیمار مشورت کنین،ویا همکاران نارسایی قلبی که پیگیر این بیماران پیوند هستن مشورت کنین،گروه پیوند بیمارستان رجایی مانند اقای دکتر احمد امین هم مشورت کنین




سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید