بازگشت به لیست سوالات
س.ج
عنوان :

آلرژی

متخصص بیماری های کودکان
با سلام ،شیرخواری 5 ماهه دارم که تحت نظر شما جهت درمان ریفلاکس می باش که حساسیت به پروتیین گاوی و نیز عدم تحمل لاکتوز می باشد ،10 روز پیش به جهت ویزیت به شما مراجعه کردم که به علت احتمال به حساسیت به شیر خشک ایزومیل فرمودید شیر خشک نئوکیت شروع کنم که الان بعد گذشت 10 روز از مصرف این شیر خشک در ابتدا دچار قرمزی و التهاب و دانه های ریز قرمز در هر دو پلک و به مرور در أطراف دهان ،بینی و چشم ها شده که خارش و بی قراری همراه است،در سایر نقاط بدن نیز در مثل آرنج و پشت زانو ها و زیر گردن نیز این دانه ها وجود داره. ممکن از شیر خشک باشه ؟!! آیا همچنان همین شیر خشک رو ادامه بدم؟!

سلام واکنش,آلرژیک پوستی,به شیر نیوکیت غیر معمول و گزارش,نشده است . میتوانید مدتی,ب ای,یک هفته شیر را قطع کنید و شیر قبلی را بدهید اگر دانه ها از,بین برود مربوط به شیر میتواند باید درعیر اینصورت آلرژی,به سایر مواد غذایی. ویتامین و آهن و... در کودک و همچنبن دندان درآوردن و.. بیشتر مطرح خواهد بود
دراین موارد شربت زادیتن و کرم های موضعی مانند درم اید باید استفاده شود




سوالات مشابه


بیقراری

پسرم از دو ماهگی رفلاکس داشت با سابقه خانوادکی آلرژی. بهش نکسیوم و موتلیوم دادید تا 4 ماهگی . با شروع غذا رفلاکس خوب شد و دارو قطع کردم. ماه قبلم ک 6 ماهش بود اوردم خدمتتون خوب بود شرایطش. الان 7 ماهشه چند شب مداام تو خواب غلت میخوره خواب خوبی نداره. و تو روزم گریه میکنه بی دلیل. ازش جدا میشیم جیغ میکشه و گریه میکنه چیکار کنم. با این شرایط نشد مطب بیارم.شیر خشکم سیمیلاک میخوره. البته تازه تو غذاش کدو سبز و کرفس اضافه کردم !!!

سوال

سلام آقای دکتر دختر 9 ماهم نکسیوم استفاده میکنه الان 3 ماهه که میخوره. ولی اگه قرصش تموم بشه اصلا نمیخوابه میخواستم بپرسم تا کی میتونه استفاده کنه؟

کمبود وزن عدم جذب مواد

سلام خسته نباشید پسرم 3سالش تموم شده و وزنش 11 کیلو و قدش 93 سانت هستش بهداشت گفته در نمودار بخش سوئ تغذیه قرار داره نمیدونم چه مکملی بدم که وزنش بره بالا و اشتهاش باز بشه.یعنی تو 1 سال فقط 1 کیلو و 100 گرم افزایش وزن داشته.در سنین کمتر با گفته های من و تشخیص شما عدم جذب چربی از روده تشخیص دادین و قرص creon 25000 رو تجویز کردین با مصرف این قرص بعد هر وعده غذایی و پدیاشور چند ماه وزنش تقریبا بهتر رفت بالا ولی الان یکسال میشه که دیگه قرص مصرف نمیکنه.حس میکنم دوباره جذبش پایینه اکثرا وقتی اجیل میخوره زود دفع میکنه و کاملا هم مشخص میشه که اجیل خورده.متاسفانه به دلیل ویروس کرونا نتونستیم بیاییم مطب چون شهرستانیم.پسرم قبلا رفلاکس داشته ولی حل شده بود الان گاهی حس میکنم که شبا دوباره اذیت میکنه رفلاکسش برگشته ممنون میشم اینو هم بگین که چی بدم بهش.مکمل و ویتامین و هر چیزی که نیازه براش بگین تا بخریم چون متاسفانه تا چند ماه فکر نکنیم بتونیم بیاریم مطب.و چه جایگزینی برای پدیاشور وجود دارد؟ چون خیلی سخت پیدا میشه.اگه نیازه ازمایش مدفوع هم بدیم برای جذب رودش.

رفلاکس شدید نوزاد

آقای دکتر،من چندلحظه پیش بابت رفلاکس آلرژیک دخترم سوال پرسیدم،چندتا مسئله برام موند. 1)درصورت مصرف رامنوفلور نیازی به روتفلور نیست؟ 2)قرص اسیدفولیک چندمیلی به نوزاد بدم؟ 3)قطره اینفاکول رو داروخانه ها نداشتن،جایگزینی نیست؟نعناع به رفلاکس مضر نیست؟ 4)مدفوع بلغمی ارتباطی با الکر نداره؟بلغم مدفوع خطرناک نیستش که کنترل بشه؟ از وقتی که در اختیارم میذارین ممنونم

سرماخوردگی

اقای دکتر با توجه به یازده روزه بودن دخترم و شیردادن به دخترم من میتونم قرص سرماخوردگی بخورم؟