بازگشت به لیست سوالات
ج.م
عنوان :

یبوست

فوق تخصص گوارش کودکان
باسلام.2دختر 2قلوی27ماهه دارم که33هفته دنیاآمدن. تا6ماه کولیک شدیدداشتن.سال اول شیر آپتامیلPDF،سال دوم آپتامیل3 و درحال حاضر علاوه بر غذا(که البته کم میخورن)3وعده آپتاکید مصرف میکنند. حدود15کیلو وزن دارن که تقریبا طی6ماه گذشته ثابت بوده. متاسفانه 6 ماهی میشه که دچار یبوست هستند (یکی از بچه ها شدیدتره) و هر 2یا3روز پودر پیدرولاکس مصرف میکنن.18ماهگی شیرگاوپاستوریزه دادیم که یبوست خیلی شدیدگرفتن.اونی که شدیدتره توالت مدفوع نمیکنه و حتما باید پوشک بشه تا دفع کنه وخیلی شبها از درد شکم با گریه بیدار میشه.
میخواستم نظر شما رو درمورد یبوست بچه ها بدونم. با تشکر
بیشتر مدفوع درشت،سفت داره وبه زحمت دفع میکنه

سلام هر روز پیدرولاکس را بدید روزی یک تا سه قاشق مرباخوری در نصف لیوان اب یا آبمیوه حل کنید و بهشون بدید
تاکید میکنم که هر روز

دوم اینکه فعلا به زور از پوشک نگیرید و به تدریج که دفع روزانه داشتن از پوشک بگیرید
تشویق و جایزه برای دفع مدفوع فراموش نشه
شیر و کاکائو و موز و خرمالو و انار هم اصلا فعلا ندید بهشون

با تشکر از راهنمایی شما
آیا در یک وعده پودر بدیم و تا چند وقت(ماه) ادامه بدیم؟
آیا استفاده از روغن زیتون در تهیه غذا کمک کننده خواهد بود؟

هم میشه یک وعده داد یا حد اکثر در سه وعده منقسم
حد اقل شش ماه
بله روغن زیتون هم کمک کنندس ولی دارو لازم داره

سپاسگزارم



سوالات مشابه


تغذیه نوزاد

من امروز اشتباها به نوزاد 40 روزه آپتمیل 2 دادم آیا عوارض داره لطفا راهنمایم کنین ممنون

کم خوابی

باسلام.پسر من 15 ماهه است.از بچگی خیلی کم خواب و البته خرگوش خواب و هوشیار بود و با کوچکترین صدایی بیدار میشد.الان که نوپا شده اصلا نمیخوابد و به زور کالاسکه یا ماشین میخوابد به او داروی بیبی اسلیپ هم میدهیم ولی اصلا اثری ندارد.شرایط خونه هم برایش از همه لحاظ آماده میکنیم ولی بی فایده است.و برای غذا خوردن هم فقط سوپ و فرنی و سرلاک و میوه فقط موز و خرمالو میخورد و نه شیر مادر نه شیر خشک نه پاستوریزه و طعم دار اصلا نمیخورد.و غذاهای کاملا میکس شده میخورد و نمیتواند برنج یا چیز سفت بخورد و با اینکه 12 دندان دارد ولی جویدن بلد نیست.و تازه راه میرود و خیلی سه به هوا میباشد و مدام باید پشت سرش باشی وگرنه تعادل خود را از دست میدهد و به جایی برخورد میکند.و البته از 10 ماهگی چشم راستش خیلی اکتسابی به سمت خارج انحراف پیدا کرده و روز به روز شدیدتر میشود.دکتر سنجری فوق تخصص انحراف چشم بردیم عینک تجویز کردن که الان با گذشت 5 ماه اصلا اثر نداشته و بدتر هم شده.خواهشا من را درباره موضوعاتی که ذکر کردم راهنمایی بفرمایید.با تشکر فراوان

حالت تهوع

سلام، خسته نباشید پسرم 3سال و نیم هستن، بعضی وقتها حالت تهوع داره و خیلی کم استفراغ میکنه، دلیلش چی میتونه باشه، ممنون

بی اشتهایی کودکم

سلام من یه دختر سه ساله دارم که وزنش 14 وقدش 96 سانت است دختر من از صبح تا شب هیچ چیز واقعا هیچ چیز نمیخورد ومن واقعا عصبی شدم خیلی بی اشتها و بی میل است حتی با بازی و هم نمی خورد تمام راه هارا امتحان کردم من اگر از شب تا شب ب زور بهش غذا ندم که واقعا از گرسنگی میمیره و ب زور من 14 کیلو وزن دارد و فقط شیر میخورد هنگامی که بهش غذا میدهم گریه میکند و میگوید شکمم درد میکنه ودلدرد دارم و بعضی مواقع هم اوق میزنه وخیلی کم پیش میاد بالا بیاره از شما خواهش میکنم جواب سوالمو بدین من واقعا نگرانم.

وزن نگرفتن نوزاد

با عرض سلام نوزاد سه ماه با وزن5 کیلو که در موقع تولد 3 کیلو بود. از شیر مادر تغذیه میکنه از اول شیر خشک ببلاک1 بهش میدایم ولی سرما خوردگی گرفت دیگه بهش ندادیم. برای وزن گرفتنش چکار کنیم؟