بازگشت به لیست سوالات
س.ج
عنوان :

حساسیت غذایی

فوق تخصص گوارش کودکان
با سلام و خسته نباشید ،شیرخواری 8 ماهه دارم که به دلیل ریفلاکس دارد در دوران نوزادی زمانی که شیر مادر میخورد به طور مداوم دانه های قرمز بر روی صورت زده میشد که گفتند احتمالا حساسیت به پروتیین گاوی دارد ،در خال حاضر شیر خشک نئوکیت میخوره با توجه به اینکه با شروع غذاهای کمکی همچنان بعضی از علایم آلرژی مثل خارش چشم و بی قراری داشت ،تست حساسیت انجام دادم که جواب آزمایش را براتون إرسال میکنم با توجه با این جواب آزمایش چه اقدامی باید انجام بدم و اینکه این حساسیت بع غلات همون بیماری سلیاک می باشد؟!آیا این حساسیت ها با أفزایش سن از بین میرود ؟ضمنا میخواستم بدونم ار کجا میشه فهمید که شیر خوار مشکل عدم تحمل گلوکز داره؟!

سلام حساسیت رو به موادی که علامت زدند داره و فعلا بهش ندید .
خیر حساسیت به غلات بیماری سلیاک نیست

عدم تحمل گلوکز باعث اسهال مزمن میشه

آیا اسهال طولانی داره و وزن هم نگرفته؟؟

احتمال اینکه این حساسیت ها از بین بره وجود داره؟!میتونم از گندمًسیاه استفاده کنم ،؟!نان هم میتونم بهش بدم،؟! تا 2 ماه اول که شیر مادر میخور روزی 7 تا 8 نوبت اسهال بود ولی وزن گیری خوبی داشت از ماه دوم به بعد شیر خشک آپتامیل پپتی میخورد و الان هم نئوکیت دچار یبوست و روزی یکبار دفع داشته ، الان همچنان باید از شیر خشک بدون لاکتوز استفاده کنم ؟!و لبنیات هم استفاده نکنم ؟!

سلام بله ممکنه حساسیت برطرف بشه
ولی بعد یک سال امتحان کنید .گندم سیاه هم بعد یک سال
یبوست نیست الان این روزی یک بار اگر سفت کار نمیکنه طبیعیه
شیر خشک بدون لاکتوز نیازی نیست مگه برای نفخ شکم خودتون




سوالات مشابه


قرص

چند روز پیش مراجعه کردیم مطب آزمایشات را بررسی کردید فرمودید تب مارشال هست و کپسول oseltamivir capsules ip(anti flu 75) را که تجویز کرده بودید گرفتیم ، قرص را که خورد یک ساعت بعد استفراغ کرد و قرص را بالا آورد میخواستم بدونم باید چیکار کنیم و اینکه قرص ها مشکلی ایجاد کردند یا اینکه به روش دیگری کپسول را بهش بدیم ممنون میشم راهنمایی کنید( در ضمن اصلا اشتهایی ندارد و بی حال هست همراه کمی تب )

چک آپ لنا قبل از واکسن شش ماهگی

سلام و عرض ادب آقای دکتر داروها و شربتهای مصرفی ، زینک،مولتی ویتامین،گریپ میکسچر وزن گیری تقریبا خوب داره میره سوالات : 1.لنا 11 فروردین باید واکسن 6 ماهگی بزنه و در این خصوص اقدام خاصی هست که نیازه انجام بدیم ؟ همون استامینوفن رو بدیم بهش ؟ 2.سر و کف پای لنا خیلی عرق میکنه ، این طبیعیه ؟ 3.شربت زینک داره تموم میشه مجدد بگیریم و ادامه بدیم؟ 4.لثه لنا خیلی میخاره چیزی هست که تجویز بفرمایید کمتر اذیت بشه؟ چه در بیداری چه موقع خواب 5.پشت سر لنا کمی موهاش ریخته این طبیعیه؟ 6.میشه لنا رو روی شکم خوابوند ؟ مدت طولانی 7.مطب تا کی تعطیله؟ با آرزوی سالی خوش برای شما

شکستگی استخوان

با سلام و خسته نباشید دیروز پسر 19 ماهه ام را خدمتون آوردم که افتاده بود زمین و شما فرمودید عکس بندازیم و توو عکس مشخص شد استخوان بلند ران شکسته ولی از آنجا که شکستگی جابه جا نشده بود فقط گچ اسپایکا گرفته شد.... کودکم بعلت ترس شدید از محیط بیمارستان مدام توو خواب میپره و اینکه باید یککماهو نیم بعلت گچ فقط حالت خوابیده باشه بچه بسیار کلافه اس....الان سوالم این هست با توجه به شرایطی که گفتم میتونم به پسرم برای آرامش و ریلکسی ریسپریدون در طول روز بدم(با توجه به اینکه شب ها هم بعلت بدخوابی شما ریسپریدون 0/5 تجویز فرمودید)....یعنی هم شبها ریسپریدون بدم هم روزها....اگر امکانش هست بفرمایید به چه میزان بدهم؟ در غیر اینصورت چه چیزی تجویز میفرمایید؟برای تقویت و جوش خوردگی استخوان چه چیزی تجویز میفرمایید؟

سوال

سلام جناب دکتر دختر 9ماهه ای دارم که رفلاکس داره و داروی نکسیوم و باکلوفن استفاده میکنه که باکلوفن رو دیگه قطع کردم و دیگه الان بالا نمیاره.ولی اسید معده داره و همچنان به یه سری غذاها حساسیت داره یعنی اسید معدش زیاد میشه و درست نمیخوابه وعلائم دیگه ای نداره میخواستم بپرسم چند سی سی باید بهش شیر بدم و چند قاشق بهش غذا بدم چون هرچه قدر بدم میخوره نمیتونم بفهمم کی سیر میشه؟

آلرژی کودک

با سلام و احترام پسر 12 ماهه ای دارم با وزن تولد 4/300 کیلوگرم و وزن فعلی 10/200 کیلوگرم، با توجه به اینکه به پروتئین گاوی حساسیت دارد و به دلیل اینکه از خوردن شیر پپتی و اچ آ امتناع میکرد مجبور شدیم از 7 ماهگی شیر خشک گلدن گات که بر پایه شیر بز است بدهیم. همچنین میخواهیم بعد از دو ماه شیر بز طبیعی تهیه کنیم. سوال بنده این است که آیا شیر بز باعث کم خونی می شود؟ و یا اینکه می توانیم به دلیل آلرژی شیر گوسفند طبیعی بدهیم؟ شما کدامیک از این دو را تایید میکنید؟