بازگشت به لیست سوالات
ر.س
عنوان :

سوال از مراجعه حضوری

متخصص بیماری های کودکان
با سلام و وقت بخیر خدمت جناب دکتر
شنبه که خدمتتون مراجعه کردیم ،نکسیوم ،باکلفن ویتامین آپوویتال و د3رو تجویز نمودین فعلا تا جواب ازمایش کلپروتکتین رو هم برای شما ارسال نمایم .
حال چن سوال برایم ایجاد شده .
سوال:به دلیل اینکه فرمودین داروها ممکن است کمیاب شود و ما هم اصفهان بودیم از مولتی ویتامین سه تا خریدم که تاریخش تا 2020/02/28میباشد و الان متوجه شدم تا این تاریخ فقط یکی از ویتامین ها تمام میشود .
اگر امکان دارد یک ویتامین دیگر را هم معرفی نمایید تا در صورت اتمام ان یک عدد از برند دیگر بخرم چون دوتای ان تاریخش میگذرد .
سوال :روی بسته ویتامین ها نوشته از موقع باز کردن تا سه ماه در یخچال قابل نگهداریست ،یعنی ان دو عدد را اگر در تاریخ 2020/2/28که روز انقضایش است اگر باز کنیم تا سه ماه در یخچال قابل نگه داریست یا این مورد حتما باید در بازه ای باشد که دارو تاریخ دارد?
سوال:اپو ویتال را نوشته برای بالای 4سال ،کودک من دو ماهو نیم است اشکال ندارد?
سوال :فرمودین باکلفن را در صورت بیقراری به کودکم بدهم ،سوالم این است زمان خاصی و فاصله زمانی نباید بین دو بار دادن باشد?برای مثال اگر فرزندم امشب و فردا شب بیقراری کرد هر دو شب میتوانم به او بدهم ?
سوال:قرص نکسیم رو فرمودین 1/2 بعد از ظهریا 1/4ظهر و شب بدهم .من این دو روزدر اب حل کردم و با قاشق به او دادم .ولی خیلی به سختی میخورد و در گلویش خورده هایش مثل شن ریز گیر میکند .راهی هست که راحتتر بخورد?ایا حل کردندر شیر برای این دارو مشکل دارد?
سوال:یک طعم دهنده برای شیر پپتی فرمودین معرفی میکنین تا راحتتر شیر را بخورد .امکان دارد ان را مع،فی نمایید?
ممنون که همیشه صبورانه به سوالات ما پاسخ میدهید و به مادلگرمی میدهید که همیشه حضور دارید و جای نگرانی به دلیل دوری مسافت نیست

سلام از 1/5 سی,سی ویال سوکروز 24درصد برای شیرین کردن شیر میتوانید استفاده کنید اگر در دسترس,نداشتید از نبات سفید استفاده کنید

قطره های ویتامین بالای سه ماه اشکالی ندارد و 4 سال برای فروش بدون نسخه است و تا 3 تله بعد از تاریخ انقضا هم نیتوان اگر باز نشده باید استفاده کرد

مولتی های هانسال . ویوا . ماربنوکس. مایول و ویوا هم بدون لاکتوز هستند
ویتامین دی 3 مایول . اولترا . مهربونی و ترزیا هم بدون لاکتوز هستند

بکلوفن را اگر بیش از 5 روز پشت هم بخواهید بدهید باید برای قطع آن بتدریج و یک روز درمیان اقدام کنید در غیر اینصورت مشکلی ندارد
قرص نکسیوم طبق برگه راهنما با آب سیب داده میشود و بعد از خوراندن آن از آب جوشیده خنک برای بلع کانل دانه ها استفاده کنید




سوالات مشابه


اسهال مجدد

سلام. رادین عزیززاده.19ماهه.مجدد اسهال شده.با شیر اچ آ دو ایزی کول هم میدهم.ولی در کل با اون مشکل نداره.دیروز یک ذره مرغ که ادویه داشت دادم اسهال شد.کرون رو ده روز قطع کرده بودم.باز شروع کردم.ایا برای بند امدن زینک گلوکانات بدهم ؟ اسید فولیک هم یک ماه و نیم یک روز در میان داده بودم و ده روز قطع کرده بودم. الان بیشتر با پروتییندها مشکل داره.سفیده تخم مرغ و بلدرچین مخصوصا.واکسن هجده ماهگی رو هم نزدم ،چه زمان بزنم بهتره؟

رفلاکس

سلام خسته نباشید دختر من 3ماه و نیمه هستش و رفلاکس داره دکترشون بهش اس امپرازول دادن ولی هفته پیش دخترم شیر نمی خورد دکترشون بهش قطره متوکلوپرامید داد که هر8ساعت 1قطره بخوره وکلا 3قطره بهش دادم وچون همش می خوابید به دستور دکترشون قطع کردیم ولی از اون روز به بعد دخترم موقع گریه سرشو به سمت گوش چپش خم میکنه و خودشو دلا میکنه میخوام بدونم از عوارض دارو هستش؟اگر هست چکار کنم؟

مقدار ویتامین dدر کودک 2 ساله

سلام اقای دکتر پسرم 2 سال و 12 روزشه روزانه شربت ویوا کیدز 5 سیسی و امگا 3 المانی 5سیسی و شربت استیو کیر یک روز در میون 5 سیسی مصرف میکنه وزنش 13 کیلو است ایا ویتامین d روزانش کفایت است یا مقدارش را بیشتر کنم ممنونم

زردی نوزاد

سلام وقت بخیر اقای دکتر نوزاد 5روزه ایی دارم روز 2 زردی 8 بود روز چهارم 11بوده چه کارهایی لازمه انجام بدم که بالاتر نره؟و اینکه نوزادم بالا نمیاره یه کم ترش میکنه و سکسکه خیلی زیاد میکنه این حجم سکسکه عادیه؟

دارو

سلام اقای دکتر بچه من شش ماه و 7700 وزن داره چند روز پیش اوردمش پیشتون گفتین مولتی ویتامین و اهن بدم ولی یکیش 10 قطره و اون یکی 16 من متوجه نشدم کدوم 16 قطره هست داروخانه هم جفتشو 10 قطره نوشته.. میشه مجدد بگین و اینکه مراجعه بعدیمون کی باشه؟