بازگشت به لیست سوالات
ح.ق
عنوان :

سلام در این ECG چه نوع PVC شاهدیم؟

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشن ...
با سلام
دکتر بنده این ECG رو با ساعت هوشمند اپل گرفتم
اگر ممکنه بفرمایید نوع PVC ثبت شده در این ECG چیست و آیا PVC از نوع R on T شاهدیم؟
ممنون
دکتر عزیز لطفا بعد از پاسخ گفتگو رو قفل نکنید

با سلام
بله پی وی سی ها از نوع آر آن تی هست .ولی باید حتما هولتر 24 ساعته وصل بشه

اقای دکتر من قبلا این حالت واسم پیش میومد اما اغلب اوقات pvc ار ان تی نبود اما یه بار اینطور شد دیگ هم دچار PVC ابدا نشدم الان چند روزیه اینطور نشدم ایا با یکبار دچار این علامت ها شدن هم حصول بیماری است؟

سلام نه .پی وی سی میتونه عوامل زیادی داشته باشه .حتی شایعترین علت ایجادش میتونه استرس و اظطراب باشه .
با تعداد کمی از این پی وی سی ها نمیتونیم نایجه بگیریم که بیماری دارید .
توصیه میکنم اگر زیاد تکرار میشه و همراه با علایم آزار دهنده هست حتما یک هولتر 24 ساعته نوار قلب و انجام یک اکو برای بررسی ساختمان قلب و دریچه ها و فانکشن قلبی.
مصرف قرص پروپرانولول ده میلی هر 12 ساعت یا متورال نصف هر 12 ساعت یا قرص کنکور 2:5 یکبار در روز اگر علایم دارید میتونه به همراه یک آرام بخش خفیف مثل کلردیازپوکساید 5میلی باعث بهبود علایمتون بشه

ممنونم دکتر عزیز



سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید