بازگشت به لیست سوالات
ف.ک
عنوان :

رفلاکس

متخصص بیماری های کودکان
سلام آقای دکتر وقت بخیر. بعلت شیوع بیماری کرونا نتونستیم مطب خدمت برسیم.
نوزاد ما دو ماه داره و این علائم رو داره :
- شب ها خیلی بیقراری میکنه و نمیخوابه و گریه میکنه.
- بعضی مواقع انگار توی دهانش داره یه چیزی می جَوِه.
- روی لب هاش تُف میاد.
- خیلی به خودش می پیچه.
- گاهی با جیق سینه رو رها می کنه.
بهمون گفتن که این علائم رفلاکس و کولیکه و برای رفلاکسش رانیتیدین و برای کولیکش ایزی کول تجویز کردن. یک بار به میزان یک ممیز 3 دهم بهش رانیتیدین دادیم اما تمام شب رو خوابید و حتی برای شیر خوردن هم بیدار نشد.
می خواستم بپرسم که تشخیص شما چیه و چه کاری انجام بدیم؟ و چه دارویی بهش بدیم؟
ضمنا از دیروز که واکسن دو ماهگی به نوزادمون زدیم این علائم تشدید شده و قطره استامینوفن رو نمیخوره و پس میده و شیر رو هم بالا میاره.
لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنیم؟ و اگر تبش بالا رفت چیکار کنیم؟

سلام علایم بیماری از نشانه های ریفلاکس است بهتر است قرص نکسبوم 20 هر 12 ساعت 1/4 قرص بدهید و شیر را هم با حجم کم و فاصله نزدیکتر بدهید




سوالات مشابه


ویتامینD3و برفک

سلام روز بخیر، دخترم 4 ماهو 12 روزشه، براش مولتی ویوا و ایروفیکس تجویز کردید، ویتامینD3هر دو مجموعا 12.5 میکروگرم در میلی لیتره، با توجه به اینکه مفاصل دخترم صدا میده و آفتاب زیاد دریافت نمیکنه این مقدار ویتامینDکافیست؟ قبلا ویتامینD-trol هم بهش میدادیم که الان نمیدیم، از اون هم بهش بدیم؟ برای برفک دهانش هم نیستات تجویز کردید که هنوز روی لپاش برفک باقی مونده و داروش تمام شده چکار کنیم؟ برفک دهانش از چه چیزی میتونه باشه؟

شیر نخوردن نوزاد

سلام و خسته نباشید .نوزاد 4 ماه ونیم دارم باوزن تولد 3کیلو .کلا یک ماه بود فقط تو خواب شیر خودم میخورد و چند روز درمیون با درد و گریه دفع داشت .وزن 4ماهگی 6کیلو و 800 .ولی بعد واکسن بدتر شد ..خیلی کم شیر خورد .الان خودم شیرم خیلی کم شده و شیر خشک نمیخوره گریه زیاد میکنه.خودم وزنش کردم 6کیلو و 300 شده .از یک ماهگی رانیتیدین بخاطر رفلاکس میخوره ...خیلی میترسم شیر ندارم .شیر خشکم نمیخوره ..

سوال

سلام آقای دکتر دختر 11ماهه ای دارم که اطراف واژه وباسن یک ماهی هست مدام قرمز میشود و خارش دارد با پماد آدوکالاندولا کمی بهتر میشود اما بعداز مدتی دوباره زیاد میشود لطفا اگر داروی خاصی هست بهم معرفی کنید با تشکر از شما

شیر خشک مناسب برای نوزادی که حساسیت به شیر خشک دار

سلام و وقت بخیر نوزاد 19 روزه دارم تو بیمارستان که واسه زردیش بستری بود یکی دوبار شیرخشک آبتامیل دادم که خیلی شدید بالا آورد و حتی یه بارشو اسهال مکرر گرفت و دیگه تا 16 ساعت گفتن شیر خودتم نده و سرم وصل کردن بعد آزمایشو عکسی که ازش انداختن دکتر گفت که حساسیت به شیر خشک داره و فقط شیر خودتو بده... الآن مشکلم اینه که بچه با شیر خودم سیر نمیشه و خیلی زیاد شیر میخوره یعنی 40 دقیقه میشه شیر میخوره با مکسای کوتاه با فاصله های بین 2 تا 2ونیم ساعت ... دیگه حال خودم بد میشه ولی در آخرم بچه سیر نمیشه و گریه میکنه ... میخواستم ببینم بغیر شیر خودم چه چیزی به عنوان کمکی میتونم بدم یا شیر خشکی مناسب این نوع نوزاد که به شیر خشک حساسیت داره چیه؟! ممنون

کودک هشت ماهم سه هفتست غذای کمکی نمیخوره

باسلام.دخترم 3مرداد98 بدنیا اومده.وزن تولد:4450قد تولد:51.الان خودم در منزل گرفتم،وزنش:9 و قدش 75.از پنج ماه و نیم غذا دادم بهش .حدود سه هفتست به هیچ وجه غذای کمکی نمیخوره.نه پوره و نه تکه های نرم.فقط شیر خودم رو میخوره و به دفعات زیاد .شب تا صبح حدود 5 بار.قطره مولتی ویتامین و آهن هم مرتب میدم بهش.یه دندون داره و علائم خارش لثه هم نداره.نگرانم که ضعیف نشه و اینکه تا کی باید باهاش مدارا کنم و اصرار نکنم به خوردن غذا.ممنونم از توجهتون.