بازگشت به لیست سوالات
ا.م
عنوان :

صدای گوش

متخصص گوش، حلق و بینی
سلام. من اختلال عملکرد در شیپور استاش دارم و حدود دو ماهه موقع آب دهان قورت دادن صدای کلیک مانند و خش خش میشنوم و این صدا در گوشم هم وقتی عضلاتم رو منقبض می کنم میشنوم. که به شدت آزار دهنده ست و کلافه ام کرده. در ضمن عفونت و درد ندارم. میخواستم بدونم درمانی برای من وجود داره و آیا در غیر این صورت مشکلم با جراحی برطرف میشه؟

با سلام. اسپری بینی فلوتیکازون هر 12ساعت دو پاف در هر بینی موثر هست .همچنین جویدن مداوم ادامس به تقویت دریچه شیپور کمک میکنه.

اسپری بینی الوسالین. قطره بینی بتامتازون و فنیل آفرین به مدت 10 روز برام تجویز شده. بنظرتون استفاده کنم؟ و اینکه آدامس زیاد جویدم و مانور والسا رو روزی انجام میدم ولی فایده ای نداشته؟ در ضمن عمل بلع با بینی بسته موثر هست؟

بله داروها موثر هست البته فنیل افرین به هیچ عنوان بیشتر از 8-10روز استفاده نشه . اگر به داروها جواب ندادید باید توسط فوق تخصص گوش ویزیت بشید و شاید با جراحی مشکلتون حل شه

سپاس از راهنمایی تون. فقط دو سوال دیگه از خدمتتون داشتم. شیپور استاشم گرفتگی داره یا عملکردش درست نیست؟ و اینکه اگه با دارو بهبود پیدا نکردم می تونم جراحی کنم؟

اختلال داره.در اصطلاح علمی dysfunctionداره. بله جراحی میشه کرد البته ابزارش رو نمیدونم بعد از تحریم وجود داره یا نه.استاد احمد دانشی بیمارستان حضرت رسول چند سال پیش انجام میدادن عملش روi

تشکر از وقتی که گذاشتین
آقای دکتر سلام. شرمنده من دوباره مزاحمتون میشم. من عکس نوار گوشم رو براتون فرستادم که شما تایید کردین و گفتین اختلال در شیپور استاشه. من دیروز به یه متخصص نوار گوش رو نشون دادم و گفتن مشکلم اختلال نیست، مشکلم در باز بودن شیپور استاشه. من راستش گیج شدم.

اختلال شیپور استاش منظور همون اختلال در بسته شدن شیپور استاشه

درسته. پس یعنی همون شیپور استاش من باز مونده؟؟؟
سلام آقای دکتر. شرمنده از اینکه دوباره مزاحم می شم. من دارم اسپری فلوکازون رو استفاده می کنم ولی چندروزه احساس سرگیجه بهم دست میده میخواستم بدونم این از عوارضش میتونه باشه؟



سوالات مشابه


از دست دادن بویایی

سلام آقای دکتر ، مادر من حدودا سه سالی میشه حس بویایی شونو از دست دادن، البته گاهی حسش برمی گرده ولی حدودا 2 3 روز ولی بعدش دوباره از دست میره حسشون، دلیلش چی می تونه باشه؟

مشکل تنفس از بینی در خواب

سلام. دو سه سال بود که شبها موقع خواب، از بینی خوب نمی تونستم نفس بکشم (حدس میزنم دلیلش التهاب مجرای بینی بود). حدود پنج ماه پیش شما بمن یک اسپری دادید. چند روز که استفاده کردم تنفسم خوب شد اما نام آن اسپری یادم نیست (گویا کلمه سدیم در نامش بود). چند شبه دوباره تنفسم با بینی خوب نیست. اسم آن دارو را بفرمایید. چه چیزی را رعایت کنم تا پس از مدتی دوباره این حالت پیش نیاد؟ (بخاطر مصرف نوع غذاست؟ رعایت نکردن بهداشت بینی؟ و...) درضمن پیرو سؤال قبلی ام در مورد احساس برآمدگی در گلو، پس از دو هفته مصرف دارو، مشکل برآمدگی و تغییر صدا برطرف شده. آیا باز هم دارو را تا دو ماه ادامه بدم؟

سرگیجه وضعیتی گوش چپ

سلام من از چند سال قبل سرگیجه وضعیتی گرفتم و بار اول خیلی شدید بود ولی درعرض سه روز خوب شدم با مانور هایی ک در کلینیک تعادل انجام دادم و قرص بتاسرک .چندبار دیگه اتفاق افتاد ولی درحد یک روز بود با بتاسرک خوب شدم ،الان دوهفتس باز شروع شده سرمو به سمت چپ کج میکنم اتفاق میفته و نمیتونم به سمت چپ بخوابم و روزهای اول شدیدتر بود ولی دوهفتس دارم اکتوسرک(بتاسرک پیدا نکردم) میخورم اما خوب نشدم ضمنا سینوزیت داشتم و فک کنم سینوسای فک چپم پرشده و شاید نیاز به تخلیه داشته باشه الان جیکار کنم؟ برم مانور اپلی و .... انجام بدم؟ یا ام ار ای و سی تی اسکن و....

جوش در سقف دهان

حدود 7 ماه است که در یک نقطه ی خاص از سقف دهانم یک ضایعه جوش مانند چرکی ایجاد می شود که پس از یک الی دو روز ظاهر شدن به طور کامل ناپدید می شود. اخیرا هم هفته ای یک الی دو مرتبه ظاهر می شود و سریعا ناپدید می شود. ضایعه هیچ گونه درد و خارش و ترشحی ندارد.

لوزه حفره دار

سلام و خیته نباشبد آقای دکتر.من خانم 27 ساله با سابقه ی برداشتن لوزه ی سوم در سال 90.آقای دکتر من مشکلی که داشتم این بود که هر چی میخوردم دهنم بو میگرفت و روی لوزه هام یه چیزایی سفیدی دیده میشد اما بعد از عمل هیچ کدوم از این مشکلاتم رفع نشد و الان به شدت دهنم بو میده اگر میشه لطفا بگین چبکار کنم و چه دارویی استفاده کنم؟