بازگشت به لیست سوالات
ن.ح
عنوان :

عفونت چشم نوزاد

متخصص بیماری های کودکان
سلام آقای دکتر
نوزاد پسر 74روزه داریم که چند روز بعد از به دنیا آمدنش یه چشمش اشک می کرد بعد چند روز دیگر شروع به قی یعنی حالت چرک سبز کرد پیش دکتر خودش که به دنیا آمده بود بردیم یک قطره داد ولی داروخانه به جای قطره اشتباهی پمادش رو داده با استفاده کردنش بدتر شد بردیم یه دکتر دیگه قطره رافیکول 5/0درصد داد اما بازم هم تغییری نکرده حتی چشمش کوچکتر شده و ابروش هم پوسته پوسته شده وحالت خارش داره چون همش دستش به ابروش هست البته 10 فروردین از شما وقت گرفتیم ولی وضعیت چشمش حاد شده گفتم تا اون موقع یه دارویی تجویز کنید تا بهتر بشه ممنون میشم

سلام
مجرای اسکی کودک بسته است
ماساژ مجرای اشکی روزانه 4 بار
قطره جشنی سیپزوفلوکیاسبن روزی 4 بار 1 قطره
پماد چشمی.هیدروکورتیزون روی پلک و ابرو روزی دوبار
شستشوی چشم با چای کمرنگ




سوالات مشابه


در موارد مصرف دارو

سلام. در مورخه ی 22 اسفند روز چهار شنبه ،شیر خوار سه ماه کیانا رضاخانی را ویزیت نمودید .طبق عکس فرستاده شده از سونوگرافی، قبل از شما ،خانم دکتر شعاوری ویزیت نموده بود و قرصی بنام اسپیرونولاکتون 25 را تجویز نموده ،یادم رفت از جناب عالی بپرسم قرص را به نوزاد بدهم یا نه و دادن داور ضرورت دارد یانه.

اطفال

32 weeker male baby, 22 hrs of life, stool not passed since birth, abdomen distended, bowel sounds diminished. Abd Xray findings & Diagnosis?

ریتم خواب شبانه

سلام آقای دکتر بچه من پسر یکساله هست که شیرخشک میخوره در طول شب که میخوابه، تا صبح میانگین هر یکساعت و نیم بیدار میشه و شیر میخوره و خواب تنظیمی نداره به پزشک مراجعه کردیم، قرص ملاتونین 3میل را تجویز کرد که هرشب یک سوم از قرص را بهش بدیم راستش دارو را نخریدم و بهش ندادیم ولی خوابش منظم نیست، آیا این قرص عوارضی برای بچه نداره، و الان بهش بدم بخوره اشکالی نداره؟

آلرژی به پروتیین گاوی

با سلام و احترام نوزاد من الان ،50 روزه هست و از شیر خشک استفاده میکنه قبلا شیر خشک نان 1 می خورد اما پوست صورتش جوش های ریز زد و همچنین روی پاهاش لکه های قرمز آمد با مراجعه به پزشک احتمال حساسیت شیر داده شد و طبق نظر ایشون شیر خشک تغییر کرد و پزشک دستور دادن که یا شیر خشک بیومیل سوی بخوره و با پپتی یا پپتی جونیور بیومیل سوی را همون بار اول که دادیم اصلا نخورد و شیر خشک پپتی جونیور را به نوزاد دادیم الان 6 روز هست که استفاده میکنه اما اگزماهای روی صورت بیشتر شده و معمولا پس از هر بار سیر خوردن مقداری را بالا میباره در ضمن قبلا که شیر نان می خورد در روز حد اقل 2 ،بار دفع مدفوع داشت اما از وقتا پپتی خورده هر دو روز 1 بار اون هم با تنقیه با روغن زیتون دفع داره می خواستم بدونم باید شیر عوض کنم؟و از چه شی ی میتونم استفاده کنم؟

سرفه اب ریزش بینی و کمی تب

سلام دختر. من 12 ماهه است و الان چند روزه سرفه میکنه اب ریزش بینی داره اما شفافه و کمی هم تب میکنه و قطع میشه دکتر بردم ازیترومایسین داده هر 12 ساعت 1/5 سی سی و سیتریزین برای شب ها 2سی سی و دیفن هیدرامین هر8 ساعت 2 سی سی اما من بهبودی نمیبینم چه کنم ؟