بازگشت به لیست سوالات
ف.ز
عنوان :

کیفیت پایین خواب

متخصص روانپزشکی
با سلام
فاطمه هستم که تا کنون دوبار از راهنمایی شما استفاده کردم.
جناب دکتر من به توصیه شما 3 شب است که مصرف قرق کلونازپام را به 1/4 تغییر دادم(قبلا 1/2 مصرف میکردم) متاسفانه مجددا کیفیت خواب بسیار پایین با سطح هوشیاری بالا( ذهن فعال در طی شب، عدم توانایی ادامه روند خواب و ...) که باعث سردرد و کسالت در طی روز میشه و این مشکل قبل از مصرف این دارو نیز وجود داشت که علت اصلی من جهت بهره گیری از خدمات روانپزشکی های قبلی بهبود این مورد بود.
لازم به ذکر است که مصرف فلوکسیتین را ادامه دادم و هنوز ولبان تهیه نکرده ام.
با توجه به لغو آزمون پیش رو، لطفا راهنمایی نمایید.
با تشکر

با سلام دوباره ؛ بی خوابی همواره یک علامت است و نه تشخیص ! مثل تب است در بیماری های عفونی .
بنابراین تا زمانی که مشکل اصلی شما که احتمالا افسردگی باشد برطرف نشده بی خوابی شما به عنوان یک علامت افسردگی بهبود نخواهد یافت . قرص ولبان هم که پیشنهاد داده بودم یک داروی ضد افسردگی می باشد .
با این حال شما در کنار یک چهارم قرص کلونازپام حتما یک عدد قرص ملاتونین 3 میلی گرم هم مصرف بفرمایید تا بخشی از بی خوابی حاصل را جبران نماید . در عین حال لطفا قرص ولبان را هم تهیه و شروع به مصرف نمایید .
به امید تندرستی بیشتر شما ...

🙏