بازگشت به لیست سوالات
ر.ع
عنوان :

احتمال حمله و درد قلبی

متخصص بیهوشی و فلوشیپ بیهوشی قلب
سلام و عرض ادب، تشکر بابت راهنمایی های تاثیر گذارتون. من یکسالی در خارج کشور بودم و محیط زندگیم تغییر کرده بود تا حدودیی و همچنین مسایل دوری و تنهایی و ... هم مزید بر علت. بعد که برگشتم دیدم فشارم دایما روی 14 و 15 هستش. در سال بعد (پارسال) استرس های زیادی را متحمل شدم تا اینکه یک شب هنگام تماشای ویدیویی ضربان قلبم شدید شد و در ناحیه گلوم هم حس میکردم ضربان پیدا کردم. بعد از نوشیدن آب و نشستن خوب شدم. از فرادی اون روز احساس تنگی نفس اومد سراغم و همچنین سردرد. فشارم را گرفتم که حدود 15 روی 9 بود. از اونجاییکه این اتفاق همزمان با شیوع کرونا بود نشد که به پزشک مراجعه کنم. به پیشنهاد یک پزشک شروع به مصرف پروپرانولول 10 یکبار در روز کردم و استرسم کم تر شد. بعد از یکی دو هفته پراپرانولول را دوتا در روز کردم. لازم به ذکره که من تردمیل با سرعت 60 روزی نیم ساعت میرم. چند روز قبل هنگام حرکات ورزشی کششی دچار درد در آخرین دنده قفسه سینه سمت چپ شدم که در طول روز عود میکرد و آرام میشد. شبها بخاطر درد سمت چپم بر روی پهلوی راست میخوابیدم اما صبح که پا میشدم به شدت دنده م درد میکرد تا اینکه بعد از حدود 15 دقیقه خوب میشد (خودم احتمال میدم گرفتگی عضله بین دنده ای بود). روی ترد میل و هنگام فعالیت روزمره دردی نداشتم ولی به محض کج نشستن (برای مثال) درد شروع میشد تا چند دقیقه. یک شب که گرسنه خوابیدم و صبح که با درد بیدار شدم و ایستادم ناگهان درد به شدت زیاد شد و به طرف بالای بدنم اومد و دیگه نفهمیدم چی شد تا اینکه با برخورد سرم به کابینت بهوش اومدم. عرق داشتم ولی نفس تنگی و سرگیجه نداشتم. قلبم هم درد نمیکرد. فشارم روی 7 بود و بعد از خوردن آب و خرما و ... به کمک مادرم، کم کم فشارم به 9 و 11 و 13 رسید. دو ساعت بعد پزشک عمومی ویزیتم کرد و گفتن احتمالا اسپاسم قلبی بوده که ناشی از استرسه. متورال 50 نصف صبح نصف شب بهمراه کلرودیازپوکساید 10 هرشب یک عدد دادند. با مصرف اینها فشارم میومد روی سیزده و دو سه ساعت بعد برمیگشت 14 یا 15، با مشورت با یک پزشک قلب لوزارتان اج هم به داروهام اضافه کردم بصورت نصف در هر صبح. وقتی میخورم فشارم میاد روی 13 تا حدود 8 ساعت. ولی یه درد ریزی تقریبا بصورت هر دوسه دقیقه یکبار به مدت یک ثانیه در قلبم حس میکنم که البته گاهی با حرکات گوارشی شکم من همزمان میشه (برای مثال با صدای گوارشی درد هم احساس میکنم) که این حس را برام میاره که شاید مشکل گوارش مثلا التهاب مری دارم. اما در کل واقعا میترسوندم بخصوص وقتی صبح ها بیدار میشم و صدای قلبم را میشنوم و درد ریز را بصورت دوره ای حس میکنم. ترس از بیهوش شدن و اسپاسم قلبی مجدد. تازگی هم ورزشم را کم کردم ولی حس میکنم بعد از ورزش تا حدودی درد در قفسه سینه دارم . ولی همچنان دیر خسته میشم و سرم هم گیج نمیره. آیا شما ادامه ورزش کردنم را تایید میفرمایید؟ و اینکه چند ساعت بعد از مصرف قرص های ضد فشارم میتونم ورزش کنم (به مدت 30 دقیقه)؟ احساس میکنم اولین گام برای من مراقبت از فشارم هست و کاهش استرس. آیا تا زمان نتیجه کرفتن از قرص های ضد فشار تجویز، احتمال حمله قلبی مجدد برایم هست؟
با عرض معذرت بابت طولانی شدن سوالهایم.
پیشاپیش از لطف شما هم ممنونم



سوالات مشابه


سرگیجه در حالت دراز کش

سلام.پدر من 69 سالشون هست . داروی انالاپریل 20 مصرف می کنند. فشار معمولا 13-12 روی 8 هست با دارو. چند شب پیش وقتی دراز می کشیدن سرگیجه داشتن . در حالت نشسته نه. حالت تهوع هم اضافه شد. تا اینکه سعی کردن بخوابن و حالش بد و استفراغ کرد و چند بار تکرار شد. البته اندانسترون بهشون دادم که البته بالا اوردش. و در نهایت خوابیدن. می خواستم بدونم جای نگرانی داره ؟

آنژیوگرافی

سلام دکتر،پدر من آنژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر امکانش هست این انژیو رو میگید مشکلش چیه؟ کدوم رگا گرفتگی دارن؟ و چه کاری باید انجام بدیم؟ ممنون میشم????

انژیو گرافی

سلام دکتر،پدر من انژیوگرافی انجام دادن و گفتن گرفتگی داره، اگر ممکنه این انژیو رو بگید مشکلش چیه و کدوم رگ دچار مشکل شده و نشکل در چه حد هست و این که چیکار میتونیم بکنیم؟! ممنون از لطفتون????

درد در ناحیه قلب

سلام و عرض ادب آقای دکتر روز بخیربرای دختری 11 ساله مسدع اوقات شده ام.این دختر نزدیک به 1 سال است که گه گاهی در طول روز دچار درد در ناحیه قلب می شود.حدود نیم ساعت تا 15 دقیقه زمان میبرد که درد آن ناحیه خوب شود.کمی پشتش را ماساژ می دهند تا خوب شود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید

سوزش دست

باسلام، رجبی هستم پدرم نارسایی قلبی دارد وتحت نظر شماست ، چند ماهی است که پوست دستهای ایشان از بازو تا مچ (به خصوص دست چپ)سوزش شدیدی دارد به صورتی که حتی با تماس لباس هم موجب ناراحتی شدیدش می شود، ضمنا از مچ به پایین هم در بیشتر مواقع بی حس است ، لازم به ذکر است که پای چپ پدرم از زانو به پایین ورم کرده ، با توجه به اینکه من شنیده ام مشکلات عروق محیطی هم سبب آسبب به رگهای خونی ومحدود کردن جریان خون به پوست و به ویژه در دستها و پاها وهمچنین با عث ایجاد تورم در پا می شود لطفا در این باره راهنمایی فرمایید