بازگشت به لیست سوالات
z.i
عنوان :

نوزاد 25 روزه

متخصص بیماری های کودکان
سلام آقای دکتر .پسرم از بچه های تحت نظر شماهستن. چند تا مسئله برامون پیش اومده و یا شدت گرفته در این چند روزی که از خدمتتون برگشتیم .ممنون میشم راهنماییم کنین تا نوبت بعد که برسیم خدمتتون.
1- اینکه از چند روز بعد تولد بالا میاورد اما کم و محدود و معدود الان چند روزه زیاد شده و زمان اروق گرفتن اونقد شدت اروقش زیاده که ممکنه از بینی اش کمی شیر یا بریده شده خارج بشه در غیر ابنصورت بازهم ممکنه بالا بیاره با شدت زیاد که شیر بریده بریده از بینی ش هم بیرون پرت میشه.با شیر خودم تغذیه میشه.ممکنه در روز یک وعده یا نصفه وعده شیر خشک هم بگیره.بعد از تغذیه با شیرخودم اذیته و به خودش میپیچه چند دقیقه ای.بلعش هم با سر و صدا است و موقع خوردن و گاهی در حالت بیداری خیلی صدای خرخر از حلقش شنیده میشه.
مدفوعش هم با سختی و اذیته و روزی یک یا دوبار .و کلن تا وقتی که تخلیه نکنه تلاش میکنه مثل حالت یوبوست و اذیت میشه و هر بار پوشکش رو باز میکنم کمی مدفوع روش خورده تا زمانی که بتونه کامل تخلیه کنه.
11 روزه بود خدمت شما رسیدیم الان 25 روزشه. قطره ایزی کول نوشتین و داروهای معموله نفخ و کولیک. بنده یه مقدار بایاگایا از قبل داشتم روزی 5 قطره میدم .دیگه چه دارویی تجویز میفرمایید تهیه کنم؟
2- قطره میول لیپو نوشتین روزی 10 قطره درسته اقای دکتر؟ تموم شد میتونم ترزیا بدم اون هم مقداری دارم.و اینکه ویتامین دی رو تا چند وقت باید بدم؟
3- نوبت بعدی ماینه اش رو چند ماهگی بیارم خدمتتون؟
4- برای دخترم که 2 سالشه مولتی ویتامین zoo موجود نبود کامفی دادن. اما روش نوشته برای بالای 4 سال. ایا مسئله ای نداره بش بدم؟

سلام خیر کامفی مشکل ندارد
علائم نوزاد به ریفلاکس و عدم تحمل لاکتوز نزدیک است
رعایت شرایط,انتی ریفلاکس و قطره ایزی,کول و باید گایا و در صورت رعایت شرایط انتی ریفلاکس اگر بازهم استفراغ پنهان با اسکار داشته باشد درصورتی که درحه ریفلاکس بالاتر از 3 باشد یا اسکور ریفلاکس بالاتر از 7 یا عدم تحمل لاکتوز شیر مادر تایید شود از دارو های نکسیوم و موتیلیوم روزی دوبار میتوانید استفاده کنید
ترزیا 1 قطره. یا مایول دی اج آ 5 قطره یا مایول دی 3 روزانه 10 قطره هر کدام را توانستید تهیه کنید اشکالی ندارد




سوالات مشابه


زردی نوزاد

با سلام وققتون به خیر پسر من 6 روزه هستش و تو 37هفته دنیا اومده .آزمایش زردی داده جواب آزمایشش اینه total bilirubin 10.5 و directbilirubin 0.4, . میخواستم بپرسم داروی خاصی باید بهش بدم و آیا خطر ناکه . با تشکر

رشک

سلام وعرض ادب دخترمن 13 سالشه حدود 4 ماه پیش مشکوک به رشک شد ومن بلافاصله از شامپوی ضد شپش استفاده کردم ودر طی دو نوبت به فاصله ی 10 روز استفاده کردم پس از استفاده مراجعه به پزشک داشتم وایشون فرمودند که رشک ها مرده هستند چون به راحتی از روی مو برداشته میشوند وشامپوی رکسونل وهیدرم تجویز کردند اما همچنان وهر از گاهی احساس می کنم هنوز وبع طور کامل رشک ها از بین نرفته است آیا میتوانم باز از شامپوی ضد شپش استفاده کنم ؟؟؟

هیدرونفروز کلیه چپ گرید 3 تنگی حالب به لگنچه

نوزاد دختر 27 روزه دارم کلیه کلیه چپ هیدرو نفروز گرید 3 محل اتساع حالب به لگنچه خلفی قدامی 26 میلیمتر پزشک های اراک گفتند باید عکس رنگی بندازیم و اسکن هستهای کنیم و سریع عمل کنیم باید چکار کنیم؟

اسهال

باسلام وخسته نباشید،پسر من 42روزش شبا بی قراری میکنه تاصبح بیداره گریه میکنه

گوارشی

باسلام دخترم مدتی می باشد شکمش کمی بزرگ شده وکمی هم درد معده دارد رفلکس آزمایش و سونوگرافی سالم نیازمند آندوسکپی جهت اعتماد بیشتر می باشم