بازگشت به لیست سوالات
ع.ق
عنوان :

دهان

دکترا حرفه ای داروسازی
سلام وقت بخیر من یک شنبه دندانپزسکی رفتم و قرص مترونیدازول تجویز شد هر روز 2 عدد. تا اخرین بار که ساعت 2 دیروز خوردم. تو این مدت احساس میکنم که خشکی دهان دارم و دهانم تلخ شده است ایا طبیعی است؟ چه مدت طول میکشد تا عوارض ان از بین برود؟

باسلام تغییر مزه در دهان و زبری زبان و علائم گوارشی جزو رایجترین عوارض مترونیدازول هست نگران نباشید ومعمولا بعد از گذشت 12ساعت تا یک روز بعد از اخرین دوز دارو برطرف میشود

ممنون اگر بیشتر طول کشید باید چه کار کنم؟
و یک سوال دیگه من در حدود سه الی چهارهفته پیش به مدت دو هفته ازیتروایسین 500 و کاموکسی کلاو مصرف کردم و اندکی رنگ زبانم سفید شده ایا از عوارض ان است؟

میتونید با نوشیدن مایعات به دفع کمک کنین.نگران نباشید مورد خاصی نیست

🙏
و دکتر یک سوال دیگه ایا با خوردن یک بار مترونیدازول هم ممکنه که علایمی که عرض کردم ظاهر بشه.؟
من الان به شدت دهانم خشکه

اگر سابقه بیماری ضمینه ای مانند دیابت و امثالشان ندارید احتمالا جزو عوارص دارو هست

🙏



سوالات مشابه