بازگشت به لیست سوالات
A.H
عنوان :

لکه های روی پوست صورت

متخصص پوست، مو و زیبایی
سلام عرض میکنم آقای دکتر
بنده پسر 32 ساله هستم. چهارم اسفند ماه به دلیل شروع علائم سرماخوردگی، بنابر توصیه پزشک و ترس از کرونا، خودم را در منزل قرنطینه کردم. اما چون حتی با وجود بهبود گلودرد؛ تبم قطع نمیشد، توانایی استحمام را نداشتم و مجبور شدم تا بهبودی کامل ،سه بار به فاصله بین 12 تا 14 روز استحمام کنم. در مدت قرنطینه، در یک اتاق با هوای نسبتا گرم بالای 28 درجه ساکن بودم که مدام در حال عرق کردن کردن بودم، طوریکه بارها به خاطر تعریق و گرما از خواب بیدار میشدم اما متاسفانه به خاطر ترس از تشدید تب، در طول روز صورتم را نمیشستم. پس از آن فواصل استحمام را کوتاهتر کردم. البته در شرایط عادی گذشته همواره یک روز در میان استحمام داشتم. همچنین حدود دو ماه و نیم است که درمقابل تابش مستقیم خورشید هم قرار ندارم.

پس از گذشت حدود دو هفته از پایان قرنطینه ام، چهار روز است که لکه هایی را روی صورتم مشاهده کردم که بعضی ها به صورت لکه کرم رنگ و بعضی به صورت لکه های بسیار محو و گمرنگ اما با مرزهای تقریبا مشخص هستند که به لکه های آب خشک شده روی پارچه شبیه است. مساحت این مرزها گاهی تا ابعاد حدود 3 سانت در 3 سانت میرسد. پس از تراشیدن موهای خود، متوجه شدم لکه های نسبتا زیادی هم روی پوست سرم هست. دو روز است که گاهی در محل این لکه های صورت و سر و حتی داخل و پشت گوشم احساس خارش میکنم. فعلا بر روی بدنم لکه ی مشخصی ندیده ام اما در بعضی نقاط بدن هم گاهی خارش دارم.

لطفا در مورد درمان این لکه ها راهنمایی بفرمایید. آیا خطرناک هستن یا مشکلی برای رویش موی سر و ریش ایجاد میکنن ؟
آیا میتوانم از پماد کلوتریمازول یک درصد استفاده کنم و آیا درمان کننده است؟ و آیا نیاز است که داروی دیگری مصرف کنم ؟
شرایط استحمام بنده برای بهبودی چگونه باید باشد ؟ آیا استحمام مداوم و روزانه در بهبودی موثر است ؟ حضور در مقابل تابش نور خورشید چطور ؟

ممنون و متشکرم

سلام
شب خوش
احتمالا درماتیت سبورییک هست
شامپو سیکلوزینک اویدرم بزنید به سر و صورت
شبها لوسیون مگاکورت بزنید

🙏



سوالات مشابه


دانه های روی کشاله ران

سلام وقتتون بخیر، دانه هایی ریز روی کشاله ران که به صورت خطی و ردیفی در دو سمت ایجاد شده البته چندسالی هست ولی به نظرم بیشتر شده و هیچ مشکلی برایم ندارد، خارش و سوزش ندارد ولی از نظر ظاهری خوشایند نیست ، میفرمایید این دانه ها چی هستند و درمان دارد؟ راهنمایی بفرمایید عکس خدمتتان ضمیمه شد ????

گل مژه و عفونت چشم

سلام آقای دکتر برادرم رو چشماش چند تا گل مژه زده و خیلی قرمزه بعضی وقتا هم درد میگیره بخصوص تو گرما بدتر میشه.میشه درمان دارویی بدید.قطره باکتی ماید هم اثر نکرده

ریزش مو

سلام آقای دکتر من مشکل ریزش مو شدید دارم خواستم منو برای درمان راهنمایی کنید

دوره درمان آکنه

سلام خسته نباشید آکنه ها خیلی خیلی بهتر شدن واقعا سپاسگزارم یکم قرمزی هنوز داره ولی بعضی موقع آکنه میزنم خیلی زود خوب میشه

درمان ریزش مو

سلام وقت بخیر من چند ماهی میشه ریزش موی شدید دارم البته ارثی هم هست. برای درمانش چکار می تونم بکنم