بازگشت به لیست سوالات
ح.م
عنوان :

دردپا و درد کمر

متخصص ارتوپدی
سلام و عرض ادب خدمت اقای دکتر
حدود دوهفته درد در ناحیه ی زانو ها و قسمت پایینی کمر دارم.

سلام.لطفا به این سوالات جواب بدید.چند سالتونه؟سابقه داشته این دردها؟ضربه ای خورده یا جسم سنگینی بلند کردید یا بی هیچ دلیلی؟

سلام. 23
بله4سال پیش ب علت جسم سنگین درد داشتم.
تا امسال که ب علت ورزش چندساعته ی اسکیت دچار درد زانو و بعد یک هفته دچار درد کمرشدم

با توجه به درگیری همزمان کمر و زانو احتمال التهاب مفصل و کشیدگی تاندون های اطراف مفصل هست که داروهای مورد نیاز را خدمتتون عرض میونم.داروها رو تا یکهفته مصرف کنید اگر درد رو به بهبودی بود باید داروها را تا یکماه ادامه بدید و اگر بعد از یک هفته تغییی در میزان درد حاصل نشد باید با ام ارای و معاینه مجددا بررسی بشه.

داروها:
cap.celebrex 200mgr
روزی یک عدد
oint.rahamin
هر دوازده ساعت به موضع زده شود

🙏



سوالات مشابه


گردن

سلام وقت بخیر من میخاستم نظرتون رو درباره عکس گردن پدرم با جزییاتش توضیح بدین اینکه دقیقا در چه وضعیتی هستن.ممنونم

داغی و درد

دکتر جان من حدود 40 روز پیش سرما خوردم با گلودرد شدید مراجعه کردم دکتر عمومی که پلی سیلین و جنتامایسین و ازیترومایسین تجویز کرد که خوردم الحمدالله بهتر شدم و برای حدود یک ماه لوزه سمت راست یکم تورم و درد یکطرفه گلو داشتم که باعث تورم غدد لنفاوی زیر فک یکی راست و یکی چپ شد که مراجعه نمودم دکتر آزمایش cbc نوشت الحمدالله خوب بود دکتر جان هنوز این غدد یکم تورم دارند و بعضی وقت ها زیر بغل سمت چپم احساس داغی میکنم البته این داغی گاهی در شکم و رانها هم احساس میشه خانم دکتر گاهی هم پاها و دست هام درد خفیفی میگیره بعد اروم میشه

احتمالا پارگی کیست زانو

سلام آقای دکتر،خسته نباشید مادر من 76ساله هستن،حدود آرتروز دارن،حدود دوهفته پیش ناگهان دچار درد شدیدی در زیر زانو ،از طرف جلوی پا شدن بطوریکه از شدت درد نمیتونستن راه برن،با مراجعه به ارتوپد و انجام سونوگرافی داپلر تشخیص داده شد که دچار ترکیدگی کیست زانو شدن،از اونموقع دیگه از شدت درد راه نمیرن،روز چهارشنبه دکتر فلوشیپ درد ویزیتشون کرد و براشون کورتون تزریق کرد اما تا الان که بیشتر از دو روز از تزریق میگذره نه تنها دردشون ساکت نشده که شاید شدیدتر هم شده،آیا ممکنه درد در اثر چیزی غیر از کیست باشه؟ چکاری باید انجام بدیم؟

بیرون زدگی دیسک کمر

سلام و وقت بخیر. بنده پسری 32 ساله هستم و از تقریبا یکسال قبل درد در ناحیه کمر داشتم. 4 ماه قبل به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم و ام ار ای دادم و تشخیص بیرون زدگی دیسک داده شد. عکس و گزارش به پیوست ارائه شده است. بعد از یک دوره مصرف دارو (قرص دیکلوفناک سدیم و تزریق یک پردنیزولون) درد مجددا برگشته است. علایم بنده شامل درد در ناحیه لامبر است که گاهی به پایین کشیده میشود. گاهی گزگز در کف پا هم دارم اما کاهش در توان پاها ندارم. علامتی که بیشتر من را نگران کرده صدا دادن کمر هنگام چرخاندن نیم تنه پایینی هست. پزشکم برای بنده فیزیوتراپی نوشته است اما هنوز انجام ندادم. سوالم اولم راجع به صدای کمر هست که آیا روشی برای درمانش هست؟ چون هر وقت صدا میکنه خیلی نگران میشم. و دیگه اینکه آیا جز جراحی روشی برای برگرداندن دیسک ها در جای خودش وجود داره؟ از فرصتی که گذاشتید بی نهایت سپاسگزارم.

چسبندگی عصب و عضله دست

سلام، وقت بخیر مدت 5سال هست که دستام چسبندگی عصب و عضله دارن، خواستم الکترودیاگنوزی که امروز انجام دادم برام تفسیر کنید و راهنمائیم کنید که برایه درمان به جز عمل جراحی چه روش دیگه ای هست، و اینکه عمل جراحی درمان قطعی دارد، ممنون، 27سالمه و دقیقا از بعد از زایمان اولم این مشکل سراغم اومده