بازگشت به لیست سوالات
د.د
عنوان :

عفونت شدید

متخصص بیماری های کودکان
سلام آقای دکتر. چیزهایی کخ توضیح میدم در مورد خواهر زاده ام است که شمال زندگی می کنه و متاسفانه امکان حضوری و نداره. دختر یک سال و نیمه ش با تب شدید آزمایش میده و عفونت شدید تشخیص میدن و بیمارستان بستری میشه. علت عفونت و متوجه نشدن. یک بار گفتن کاوازاکی یک بار هم گفتن مننژیت ولی مطمئن به هیچکدوم نبودن. فقط 10 روز به بچه آنتی بیوتیک تزریق کردن و تبش که پایین اومد و کنترل شد مرخص شد.مایع نخاعی هم از بچه گرفتن که دلیلش و نمیدونیم. آزمایش کرونا هم منفی بوده. آزمایش ها و اکوی قلب و ضمیمه کردم. به نظرتون مننژیت بوده یا مشخص نیست؟ الان دکتر گفته دوباره بیاد برای اکو؟ لازمه به نظرتون؟ یا مشکلی نیست انجام نده؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

لطفاً اما آزمایشات و کشت ها و سونوگرافی و عکس قفسه سینه را برام بفرستید

این تمام چیزیه که در بیمارستان انجام شده
کشت انجام ندادند
دکتر قلب اصرار داره که باز هم اکو انجام بده

اگر نتیجه LP منفی باشد این روند به نفع باکتریمی مخفی است اما باید جواب کشت های خون ،ادرار و مایع نخاع منفی باشد

و بیشتر در شیرخواران بین سه ماه تا سه سال شایع است

نه سونو نداره
یعنی دوباره مایع نخاعی بگیرند و برای کشت بفرستند؟
الان که 10 روز آنتی بیوتیک مصرف کرده و یک هفته اس مشکلی نداره، امکانش هست مجددا عود کنه؟
فرق اکوی اول و دوم چیه؟ و اینکه چه مشکلی توی اکوی دوم هست که باید تکرار بشه؟

بعد از ترخیص نیازی به مایع نخاعی نیست و معمولاً بعد از این مدت عود نمیکند



سوالات مشابه


حساسیت به پروتئین گاوی و مصرف ویتامین

با سلام،دختر من به دلیل حساسیت به پروتئین گاوی طبق نسخه شما شیرخشک آپتامیل پپتی جونیور مصرف میکنه و هنوز هم حساسیتش رفع نشده،الان 11ماهه شده،می خواستم بدونم که آیا باید نوع یا شماره شیرش عوض بشه در این سن؟یا همونو ادامه بدم؟واینکه آیا ویتامین خاصی هم باید در این سن مصرف کنه؟ ممنون

یبوست

سلام وقت بخیر خانم دکتر تقرییا یک ماه پیش دخترم که 21 ماه اش هست دچار اسهال شده بود که شما فرمودین احتمال داره به لاکتوز حساسیت داشته باشه و شیر بدون لاکتوز رو امتحان کنیم.شیر خشک بیومیل ال اف دادم بهش که دچار یبوست شد.و بعدش شیر پاستوریزه بدون لاکتوز بهش دادم.ولی متاسفانه دچار یبوست هست، یک روز در میون شکم اش کار میکنه ولی درد داره و خیلی زور میزنه و به خودش فشار میاره بطوری که بدنش میلرزه و خیس عرق میشه و گریه میکنه. قبلا اصلا سابقه یبوست نداشت. ممنون میشم راهنماییم کنین????

سرفه

سلام دخترم 46 روزش هست گرفتگی بینی داره اول صبح بیشتر هست بیمارستان گفتن برای نوزان طبیعی هست قطره بینی دادن ولی از دیروز سرفه میکنه تو خواب سرفه نمیکنه وقتی از خواب بیدار میشه تک سرفه میکنه زیاد نیست یک بار یا دوبار سرما خورده یا طبیعی هست

دارو

سلام خسته نباشید آقای دکتر ببخشید داروی ازومپرازول ده میلی پیدا نکردم اسکال نداره به جاش ازوپرازول 20میلی استفاده کنیم؟

یبوست

سلام وقت بخیر اقای دکتر تقرییا یک ماه پیش دخترم که 21 ماه اش هست دچار اسهال شده بود که شما فرمودین احتمال داره به لاکتوز حساسیت داشته باشه و شیر بدون لاکتوز رو امتحان کنیم.شیر خشک بیومیل ال اف دادم بهش که دچار یبوست شد.و بعدش شیر پاستوریزه بدون لاکتوز بهش دادم.ولی متاسفانه دچار یبوست هست، یک روز در میون شکم اش کار میکنه ولی درد داره و خیلی زور میزنه و به خودش فشار میاره بطوری که بدنش میلرزه و خیس عرق میشه و گریه میکنه. قبلا اصلا سابقه یبوست نداشت. ممنون میشم راهنماییم کنین????