بازگشت به لیست سوالات
ن.ب
عنوان :

واکسن prevenar

متخصص بیماری های کودکان
سلام روزتون بخیر
طاها 16 ماهه اس و دو هفته پیش برای چکاپ خدمتتون آوردم براش واکسن prevenar تجویز کردین
اول تیر بردم واکسن رو زدن
الان سوالم اینه که این واکسن همون یک دوره باید تزریق بشه یا بیشتر هست؟
این عکسی رو که ضمیمه کردم از بهداشت گرفتم که انگار دو مرحله ایه
نظر شما چیه؟

سلام برای تزریق اول زیر دوسال یک نوبت یادآور سال بعد تزریق میشود




سوالات مشابه


حساسیت به پروتئین گاوی

با سلام و احترام دختر من 5 ماه و نیمشه حدود دو ماه پیش در مدفوعش خون بود(دلستر مصرف کرده بودم) به تجویز دکتر شیرخشک پپتی جونیور دادم که اصلا نمی خوره شیر خودمو میخوره و من تقریبا یکماه میشه رژیم غذایی رو حذف کردم و لبنیات میخورم با توجه به کمبود وزن دخترم هنگام تولد 3100 و در پنج ماهگی 6 کیلو میتونم بهش شیرخشک معمولی بدم دیگه در مدفوعش خون مشاهده نکردم آزمایش ها پیوست میباشد

رفلاکس و بی اشتهایی

سلام دکتر،پسرم هفت ماهشه،نکسیوم 20 نصف صبح و نصف شب استفاده میکنه،رفلاکس جدیدا خیلی زیاد شده،خیلی بالا میاره و مشخصه از قیافش که این بالا آوردن اذیتشم میکنه،حساسیت به لاکتوز داره و ببلاک ال اف میخوره،خیلی خوش اشتها بود و همه چی میخورد ولی الان چند روز که فقط شیر و ویتامین و آهنشو میخوره دیگه هرچی که بهش میدم دهنشو میبنده که نخوره،پنج تا دندون در آورده ولی نمیدونم چرا یهو بی اشتها شده

اسهال

سلام جناب دکتر. دختر من 15 ماه سن دارد و الان مدت 10 روز است که با بازگشت از مسافرت اسهال شدید شده است البته یکی دوروز در این بین این اسهال قطع و مجدد شروع شد. تب و بی حالی ندارد ولی گاهی آبریزش و گرفتگی بینی دارد. گاهی اشتهای خوب و گاهی بی اشتها می شود. لطفا راهنمایی بفرمایید دارویی بدهیم؟

داروی آنتوبیوتیک در کنار مترونیدازول؟

با سلام دختر 10 ماهه با وزن 7/600 که حساسیت به پروتئین گاوی دارد در ویزیت یک ماه قبل آنتی بیوتیک در کنار مترونیدازول تجویز کردین.. و قرار شد که هر ماه 14 روز مترو بخورد الان آنتی بیوتیکش تمام شده چه نوع انتی بیوتیکی برایش تهیه کنم و با چه دزی مصرف شود؟ در ضمن اصلا غذا نمیخورد و فقط تمایل به شیر دارد هر مدل غذا برایش تهیه کردم و سرلاک هیپ بدون شیر هم دادم که هیچ کدام را نمیخورد.. لطفا برای افزایش اشتها راهکاری ارائه فرمایید. داروهاای که مصرف میکند شامل: 1) قطره آهن لیپوسافر 2 سی سی در روز 2) قطره مولتی کیدز پلاس 1 سی سی در روز 3) کلسیم 3 سی سی در روز 4) قرص آهن دوبار در هفته 5) MTC oil دوبار 2/5 سی سی و از امروز هم مجداد مترونیدازول را شروع کرده ام.. در ضمن شربت گاویسکون و زانتاک تجویز کرده بودین چه مقدار باید مصرف بشه و اینکه هنوز پیدا نکردم جایگزین نداره؟ پیشاپیش ممنون از پاسخگویتون.

یه طرف کشیدن گردن نوزاد

سلام جناب دکتر دخترم 4 ماه و 8 روزه است از دوماهگی گردنش را به سمت چپ میکشید طوری که برمیگشت به پهلو و بیبنی را به زمین میمالید به چنددکتر مراجعه کردیم همه گفتن به دلیل ریفلاکس که شیربالا میاورد است ولی در مراجعه ای که روز چهارشنبه هفته قبل به مطب شما داشتیم فرمودید اسپاسم معده و عدم تحمل لاکتوز دارد له نظر جنابعالی دلیل این نوع حرکات دخترم چیست و چه کار باید کنم خیلی نگرانم درضمن شما براش قطره اهن روزی 15قطره شروع کردید که دو روزه به دخترم میدهم ولی دیروز متوجه کبودی روی چندنقطه بدنش شدیم ازمایش خون نتیجه کمخونی با هموگلوبین9.8 نشان داد ایا باهمان دوز که فرمودید ادامه بدهم و ویتامبن d3 هم روزی یه قطره گفتین مصرف بشه ایا همزمان قطره اد هم به سی سی بدهم؟