بازگشت به لیست سوالات
م.ز
عنوان :

تست مجدد کرونا جهت بهبودی

فوق تخصص گوارش و کبد
با سلام ، بنده در تاریخ 99/04/08 درگیر بیماری کرونا شدم ، با علائم بدن درد ، گلو درد ، ضعف جسمانی ؛ در این تاریخ سی تی اسکن ریه دادم که نشان از درگیری خفیف ریه بود ، تست آنتی بادی و تست pcr دادم که مثبت شد ؛ الان 21 روز از شروع بیماری گذشته است و بنظرم علائم کم شده است ، گرفتگی ماهیچه پشت ساق پا ، ضعف و زانو درد دارم ، خیلی کم هم سرفه میکنم ، اکسیژن خون بنده هم بین 97 الی 99 است ؛ برای شروع مجدد فعالیت و رفتن به سرکار گفتن مجددا باید تست آنتی بادی و pcr بدهید که درصورت منفی بودن اجازه ورود به ساختمان محل کار جهت شروع مجدد کارم را دارم ، لذا چند نفر از همکاران بنده که وضعیتشان مشابه من بود(از لحاظ تعداد روز درگیری کرونا) چهارشنبه تست دادند و تست آن ها(pcr و آنتی بادی)مثبت شد؛ با توجه به هزینه بالای این تست ، بنده امروز فقط تست CRP دادم تا در صورت منفی شدن آن ، برای تست آنتی بادی و Pcr اقدام کنم که متاسفانه مثبت بود ؛ لذا سوالم این است با توجه به مدارک بارگذاری شده و شرح حال گفته شده ، چه زمانی برای تست مجدد pcr اقدام کنم؟ آیا من هنوز ناقل هستم؟ با توجه به اینکه تست CRP نشاندهنده التهابات موجود در خون است ، می توان نتیجه گرفت براس انجام تست مجدد PCR زود است و فعلا باید به قرنطینه ادامه بدهم ، امکان مثبت شدن PCR من زیاد است؟ و اینکه چند روز در قرنطینه بمانم و سپس تست PCR بدهم؟

سلام بله شما همچنان ناقل هستید و تا زمان منفی شدن pcr هم قرنطینه بمونید واقعا زمان مشخص برای دادن آزمایش مجدد وجود نداره معمولا دو هفته بعد اعلام میشه اما ممکن هم هست که ارتباطی بین crp و pcr اتون نباشه و pcr منفی بشه

یعنی تا زمانی که pcr مثبت باشه باید در قرنطینه باشم ، حتی ممکنه یک ماه طول بکشه این قضیه

شما باید ابتدا سرولوژی های کرونا یعنیIgm و IgG چک بفرمایید




سوالات مشابه


سلام آزمایش خون

در آزمایش خون crp 30 هست و esr 43 هست مادرم 74 سالشه وقت دکترش دوشنبه است جواب آزمایش رو گرفتیم میخواستم نظ تون بدون

عنوان

سلام اقای دکتر ببخشید هلیکو باکتر سطح 9 در آزمایش باید به صفر برسه بعد از مصرف داروها؟؟ یا زیره 5؟؟اخه 0 تا 5 رو نوشته بود نرمال

کمر درد

سلام دکتر مادرم 70سال سن دارند از کمر درد شکایت دارن. توسط نورولوژیست ویزیت شدند گفتن باید به روماتولوژیست جهت درمان پوکیاستخوان مراجعه کنید. با توجه به کرونا لطفا داروهای موردنیاز رو برام بنویسید و دوز و روش استفاده تا براشون شروع کنم.

کرونا مثبت

سلام و عرض ادب.پسر یکساله من هفته پیش 5 روز تب 40 درجه کرد و روزهای سختی گذروندیم .فقط شیاف دیکلوفناک تب رو پایین آورد.دکتر مقدادی تشخیص احتمال کرونا برای بچه رو دادن.منم پنجشنبه هفته قبل آزمایش پی سی آر دادم و الان جواب اومده کرونا مثبت شد )weakly positive(.علامتی ندارم.نگران مادرم هستم که ناراحتی قلبی داره و با بچه ارتباط داشته.آیا اول بیماریه که فعلا علامت نداده؟میخواستم بدونم چه داروهای تقویت کننده و پیشگیری بخوریم.آیا کلا آنتی بیوتیک یا دارویی برای این ویروس توصیه میشه؟

کرونا

سلام خسته نباشید پدر من چند روزه بدن درد دارن و تب رفتن دکتر دکتر گفته ب احتمال زیاد کروناست ایشون حاضر نشدن برن بستری بشن سابقه دیابت دارن و سیگاری هستن الان خیلی خس خس میکنن چه دارویی باید مصرف کنن؟