بازگشت به لیست سوالات
m.A
عنوان :

دیسک کمر

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
با سلام.
بنده حدود شش ماه پیش دچار پارگی دیسک کمر(دیسک سینه ای، مهره ی L7 و L8)، و با توجه به استراحت بنده در حدود 4 ماه، هنوز با کمی جسم سنگین بلند کردن یا نشستن متوالی، دچار درد در اطراف دیسک مورد نظر و پاها میشوم، خواستم بپرسم که بنده چه غذاهایی و چه ورزش هایی را میتوانم انجام دهم که در امر بهبودی کمک بکند، با توجه به اینکه بنده ورزشکار و عضو تیم دانشگاه(شهید بهشتی تهران) خود هستم و تمایل بسیاری دارم که به ورزش بدنسازی خود برگردم، البته باید خدمتتان عرض کنم که به دلیل مشکلات مالی قادر به انجام فیزیوتراپی و آب درمانی(استخر) نیستم. خیلی لطف میکنید و بسیار سپاسگذارم.

با سلام احتمالا منظور شماT7 T8بوده است .غذا ربدی نداره و ورزش ها رو از سایت میتونید مشاهده بفرمایید doctoryazdani.ir

با سلام.
متاسفانه در سایت، تمریناتی برای مشخصا دیسک T7 و T8 ندیدم
چون بعضی حرکت ها رو که اجرا میکنم، درد پاها و کمر بنده زیاد میشود.

اگه موقع ورزش درد دارید باید ویزیت بشید

نخست ممنونم بابت پاسختون
و اینکه جناب دکتر، اویل درد را در ناحیه ی کمر، مشخصا روی مهره ها حس نمیکردم ولی الان به شدت اون ناحیه احساس درد و سوزش دارم
و با توجه به موقعیتی که دارم، امکان ویزیت شدت را الان ندارم
(نزدیک به دفاع پایان نامه ارشد خود هستم)
ممنون

پمادی به نام R-gel و کپسول سلبرکس 200 روزی دو بار استفاده نمایید

با سلام مجدد خدمت شما، دکتر عزیز، همانطور که خدمتتون عرض کردم، بنده قبلایک ام آر آی حدودا هشت ماه پیش گرفته بودم و نتیجش پارگی دیسک بین مهره های T7 ,T8 بوده است، با توجه به ام آر آی که دیروز از سه ناحیه گردن، پشت و کمر گرفته ام، نتیجه های زیر را داده است که در پیوست خدمتتون میفرستم، سوال بنده این است که مساله ی درد در دیسک T7,T8 بنده بهبود و درمان شده است آیا و اینکه با توجه به درد شدیدی که دارم، بنظر شما چیکار کنم؟

فقط دیسک خفیف بین مهره کمر دارید با ورزش مناسب درمان میشید

با سلام مجدد خدمت شما جناب دکتر یزدانی، آرزوی قبولی طاعات برای شما
خواستم عرض کنم که با توجه به عکس های ارسالی بنده از MRI، به بنده بفرمایید که مشکل بنده در ستون فقرات چی می باشد و این که من چه نوع کمربندی را استفاده کنم و همچنین اینکه که ورزش هایی را باید انجام بدهم، هرچقدر در سایت های مختلف پیگیر میشم، ورزش هایی به صورت کلی گفته شده.
بنده از این وضعیتم حدودا یکسال هست که میگذرد و بنده دانشجو تهران و در آستانه ی دفاع هستم، و با افسردگی شدید روبرو شده ام و حدودا نه کیلو وزن کم کرده ام.
خیلی ممنون و تشکر




سوالات مشابه


درد انگشت شست دست راست

با سلام. از یک ماه پیش شست دست من درد میکنه و یادم نمیاد که ضربه خورده باشه، وقتی به سمت بیرون و داخل و بالا کشیده میشه درد زیادی میگیره و کاملا هم میتونم انگشتمو تکون بدم. از پماد پیروکسیکام هم استفاده کردم ولی دردم بیشتر میشه. هیچ کبودی و ورمی هم ندارم. شما تشخیصتون چی هست؟

کمر درد

سلام دختری 22 ساله هستم 3هفته پیش با بلند کردن جسم سنگین در منزل دچار کمر درد شدم(پایین کمر)،چند روز اول فقط کمر درد خفیف بود وقتی که رفتم باشگاه(8 ماه بدنسازی کار میکنم) دردم شدید شد و شروع به تیر کشیدن به لگن،ران و ساق پا کرد طوری که حتی نمیتونستم خم بشم اوایل درد در تمام قسمت پایین کمرم حس میشد اما حالا بیشتر در یک نقطه سمت راست پایین کمرم جایی ک کمی گود هست احساس میشه گرچه درد و گرفتگی نسبت به هفته اول کمتر شده اما هنوز یک وقت هایی دردش زیاد میشه مخصوصا موقع بلند کردن جسمی یا وقتی که در معرض هوای سرد قرار میگیرم هم درد زیاد میشه میخواستم تشخیص شما را بدانم ممنون

کیست مچ دست

سلام روزخوش خانم دکتر.الان 3ماهه مچ دست چپم،یه کیست درامده اولش کوچک بودالان یخورده بزرگ شده بعضی وقتا ازدستم زیادکارمیکشم درددارم.حتمابایدجراحی بشه یاخودش بعدمدتی خوب میشه. عکس ازمچ دستم.

خمیدگی انگشت وسط

سلام مادرمن بیماری روماتیسم مفصلی داره و پانزده ساله که پردنیزولون و ازاتیوپرین و متوتروکسات میخوره..چند ماه هست که انگشت وسطیش خم شده و دردناک هم هست و به همون حالت مونده..عکسشو فرستادم براتون.خم و راست هم نمیشه..و توی عملکرد زندگیشون تاثیر گذاشته..دکتر روماتولوژشون گفته با تزریق حل نمیشه احتمالا باید عمل شه..خواستم بپرس از خدمتتون با عمل امکان بهبود کامل هست..با توجه به این داروها و اینکه به خاطر این داروها تازه دیابت هم گرفتن و متفورمین میخورن ولی قندشون تو محدوده دویسته.واگه با عمل خوب میشه در مشهد کجارو پیشنهاد میکنید؟..ممنونم

ورم زانو

سلام اقای دکتر، اقا هستم 28 سالمه وزن 69 قد 179 شغل دوچرخه ساز یک سال و چهار ماه پیش ماشین زد به قسمت خارجی پشت ساق پای چپم و رباط acl زانوم کشیده شد،از اون زمان تا الان یعنی یک سال و چهار ماهه این مقدار ورم داخل زانوم مونده و از این بیشتر نمیشه، بنظر شما این مقدار ورم چگونه تموم میشه؟ عکس و گزارش mri و عکس زانوم فرستادم