بازگشت به لیست سوالات
ب.ا
عنوان :

گرفتگی دستها وگلو وگردن وپاها

متخصص نورولوژی(مغز و اعصاب و ستون ف ...
چندماهی میشه که وقتی ازچیزی ناراحت یاعصبی میشم گلوم بشدت حالت سنگینی وگرفتگی پیدا می کنه ونمی تونم خوب غذارو ببلعم ودستهام وپاهام گرفتگی رگ پیدا کردن ودست چپم انگار ازشدت درد داره خشک میشه وانگشتهای دستها وپاهام سنگین شدن ودرد می کنن علت چیست ؟

با سلام، گرفتگی گلو همان حالت بغض است و گرفتگی عضلات همان کرامپ عصبی است و با کنترل علایم عصبی و اضطرابی قابل حل است.




سوالات مشابه


عصب شنوایی

سلام من روز 31 آذر 98 یهویی دچار سرگیجه عدم تعادل و گرفتگی گوش شدم . همچنین دچارناشنوایی در گوش راست و سوت بلند گوش شدم که همچنان ادامه دارد. بعد از شستشو و مراجعه به چند متخصص گوش و همینطور ام آر آی و شنوایی سنجی متوجه شدیم که عصب گوش راستم آسیب دیده، بعد از یه دوره حدودا سه هفته ای مصرف کورتون و قرص ضد ویروس، مقدار خیلی جزئی شنواییم برگشت. ولی باز گوش راستم سوت میکشه .باز شنواییم خیلی ضعیفه و گاهی دچار درد در ناحیه سر دقیقا پشت همان گوش هستم . مخصوصا زمانی که عصبی میشوم. در ضمن دو روز قبل از آن اتفاق من سر یک موضوعی به شدت عصبی شدم.

حواس پرتی

با سلام خدمت آقای دکتر من دارای پدری 80 ساله هستم. ایشان در سال 92 جراحی قلب باز انجام داده اند و از آن به بعد با توجه به مشکل زمینه ریوی که قبلن داشتن وضعیت ریه شان بدتر شد و درگیر برونشیت مزمن ریه شدن. در این چند سال کم و بیش با تنگی نفس و مشکل ریه ساختن اما از آبان سال 98 وضعیت ریه شان بد شد طوری که از آبان 98 تا فروردین 99 دو بار در بیمارستان بستری شدن و الان هم با کمک دستگاه اکسیژن ساز دارن زندگی میکنن. همچنین ایشان باد فتق هم دارن که با توجه به وضعیت قلب و ریه امکان عمل جراحی ندارن. این مختصری از وضعیت پدر بود. حال یک ماهی هست موقع خواب حواسشان پرت می شود طوری که مثلا در حالت خواب گیج میشوند بعضی وقت ها دنبال چیزی میگردن در حالی که چیزی وجود نداره به طور کلی دستش رو بیخودی تکان میدهد، مثلا اگر با پتو یا شلوارش بیخودی کلنجار می رود یا فراموش میکنن که در خانه هستیم مثلا فکر میکنن بیمارستانیم یا مثلا فراموش میکنن که الان شب هست و میگن ناهار رو خوردم و من باید یاد آوری کنم که شب هست یا مثلا در همان حالت خواب و گیجی صحبت هایی میکنن که یا بی معنی هست یا وجود ندارد. میخواستم نظر شما رو بپرسم؟

توده ی ستون فقرات

با سلام . وقتتون به خیر . من 29 سال دارم .... چند روزی هست به خاطر امتحانات که درس میخواندم و گردنم درگیر بود دردهای زیادی پشت گردن و دست چپ و شانه ی چپ داشتم دردهای پشت گردنم به گونه ای هست که چند نقطه ی خاص پشت گردنم را که فشار میدهم از درد داد میزنم ... اما مشکل جدید این است که یک ماه و نیمه متوجه شدم که در روی ستون فقراتم یک چیزی شبیه به گردوی کوچک بیرون زده است ... در هنگام ایستادن کمی واضح است ..... ولی هنگامی که مثلا در حالت رکوع و یا در حالت نشسته هستم کاملا شبیه گردو بیرون میزند .... کاملا سفت است و در جای خودش ثابت است البته گاهی کمردرد و پادرد هم میگیرم و یا گاهی پاهایم ضعف میرود و درون پام گز گز میکند و گاهی هم میگیرد ... چون ویتامین د پایین هم دارم گاهی قرص بن کر مصرف میکنم که کمی ضعف پام خوب میشود . نمیدانم همه ی این گردن درد و پادرد و ... بهم ربط دارد یا نه فقط از روی استرس من دارن بهم مرتبط میشن ؟ . . .خیلی نگران شدم که نکند توده ی سرطانی باشد

سوال مهم

سلام اقای دکتر وقت بخیر .پدر من معتاد هست .شیره مصرف میکنه خیلی ساله ِ67 ساله هستن .ی مواد از جای جدید گرفته الان همش خماره از صبح تا حالا همش خماره .خوابه به حال نیس بیدارش ک میکنیم باز میخوابه .تو این اوضاع کرونا هم نمیشه بیمارستان رفت .تشنجی هم هست که دارو مصرف میکنه .2 3 روز پیش در 1 روز 3 بار تشنج کرد .که البته قبلا هم اتفاق افتاده . به نظر شما چه کار کنیم .67 سالشون هست

بی حسی صورت

با سلام و خسته نباشید.خانمی 37 ساله هستم.دو فرزند دارم.مدت هشت ساله کم کاری تیروئید دارم .تقریبا یک هفته پیش ناگهانی به مدت دو روز پشت گوشم تیر میکشید و درد میکرد.با مراجعه به دکتر گفتن عفونت نکرده فقط دندون آخر نزدیک گوش پوسیدگی زیادی داره درد گوشت مال اونه.بعد از دو روز احساس کردم پلک چپم پرش دارد.دو روز بعد هم لبم مثل نبض میزد.و همینطور بعد از دو روز احساس کردم سمت چپ صورتم بی حسی خفیفی داره دورو بر چشمم و لبام. و انگار گزگز میکنه.البته سمت راستم هم احساس گزگز میکنم خیلی کم. و دوروزه ادامه داره. و یک ماهی میشه بسیار اضطراب دارم.و کلا همیشه حس میکنم ممکنه مریضیه بدی بگیرم و نتونم به بچه هام رسیدگی کنم.بعضی اوقات پرش داخلی بدن هم دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید.