بازگشت به لیست سوالات
س.ف
عنوان :

تحلیل جواب mri از کمر و گردن

متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی توموره ...
سلام جناب دکتر.راستش من شغلم سنگین و صنعتی هست و مشکل کمر و گردن درد دارم و اینکه روزی تقریبا 4 ساعت تو سرویس میشینم تا برم سر کار.درد گردنم میزنه به شانه چپ و بعضی وقتا انگشتام بی حس میشه و همینطور کمر و پشت زانوهام هم درد دارم.یک mri هم گرفتم از کمر و گردن که جوابش رو واسه شما ضمیمه کردم.خواستم لطفا تحلیلش کنید.پیشاپیش ممنون.

با سلام ، ام آر آی گردن و کمر هر دو تغییراتی را نشان می دهد که به زبان ساده منظور آرتروز خفیف تا متوسط است و نیاز به عمل جراحی ندارد ، رعایت مواردی مثل عدم انجام کارهای سنگین با دست ، خودداری از خم و راست شدن مکرر ، عدم برداشتن اجسام سنگین و انجام فیزیوتراپی جهت تقویت عضلات نگهدارنده گردن و کمر از اعم آن است

ممنون جناب دکتر. ببخشید تنگی کانال نخاعی هم دارم یا خیر.واینکه اگر در کمیسیون پزشکی برم ممکن هست که با این وضعیت منو معاف از کار عملیاتی کنن یا خیر و اینکه من هر روز 4 ساعت تو اتوبوس میرم سر کار واسه گردنم ایرادی نداره؟

سلام ، تنگی کانال از نوع خفیف وجود دارد و اینکه به این دلیل شما رو معاف از رزم کنند بستگی به شورای پزشکی تصمیم گیرنده دارد گاه با موارد کمتر معاف میکنند گاه خیر ، سفر روزانه با اتوبوس قطعا باعث اذیت شدن و پیشرفت علایم شما خواهد شد

ممنون جناب دکتر



سوالات مشابه


سیاتیک

سلام.دوسال هست زمان دراز کشیدن کاملا لگنم قفل میکنه و باکوچکترین حرکتی همه استخوانهای کمرم صدا میدن ولی درد نداره.باعکس و نوارعصب مشخص شد سیاتیک درگیره....دارو ندادن.ولی خیلی درد داره موقع راه رفتن از کمر تاانگشتهای پا.انگشتام این اواخر مور مور میکن و صبحها کامل بی حس.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

درد در کتف همسرم

باسلام و احترام سرکار خانم دکتر همسرم دو روز پیش گفت کتفش درد میکند علت را پرسیدم گفت درب ماشینش را بسته بعد از اون درد دارد. دیشب که کتفش را دیدم متوجه شدم ورم کرده است و از سمت چپش بزرکتر شده است. خواهش میکنم که راهنمایی کنید .

گردن درد

سلام خسته نباشید...من به تازگی متوجه شدم که فتق دیسک کمر دارم ک مدتیه استراحت میکنم که درد کمرمو کم کرده ولی درحال حاضر گردن درد تقریبا شدیدی گرفتم که شانه و کتفم رو هم درگیر کرده..عایا این درد ناشی از دیسک کمرمه؟

پادرد(بیماری اسگود شلاتر)

سلام و وقت بخیر من از بچگی روی یکی از زانوهام حالت یک استخوان اضافی دارم که بعدا متوجه شدم عارضه ای هست به اسم اسگود شلاتر الان خیلی درد میکنه و زندگیم مختل شده قصد دارم جراحی کنم حالا سوالی که دارم این هست که بعد از عمل باید استراحت کنم و عملی که دارم آسون هست و آیا بعد از عمل نباید روی پام راه برم یا نه بعد از عمل میتونم خودم کارام رو انجام بدم و آیا بعد از عمل بستری میشم ممنون از شما

پادرد. لگن درد

باسلام و احترام. خانوم دکتر جسارتا من عکس ام ار ای رو بفرستم براتون میتونین جوابشو برام بفرمایین؟؟من تا یکشنبه از استرس میمیرم.