بازگشت به لیست سوالات
س.پ
عنوان :

آلرژی و جوش

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی
سلام آقای دکتر خسته نباشید
دخترم شش ماهش هست شیر مادر میخوره و از سه ماهگی هم براش آلرژی به پروتئین گاوی تشخیص دادن ولی علایم پوستی نداشت و فقط دفع خون داشت که اونم کنترل شد.
از وقتی غذای کمکی شروع کردم جوش های ریزی دور دهنش میبینم که کم و زیاد میشدن ولی زیاد نبودن الان یک هفته اس جوش های ریزی زیر چونه اش ظاهر شده اوایل کم رنگ بود بعد واسش کمی موز تست کردم جوش ها بیشتر شد و حتی رو شکم هم ظاهر شد با حذف موز بهتر شد قرمزی ها و جوش های شکم هم رفع شد ولی زیر چونه هم چنان به حالت دون دون مونده و گاهی قرمز میشه ولی خارش نداره.
— به نظرتون چه پماد یا کرمی میشه استفاده کرد؟
— در صورت دیدن این جوش ها بعد از تست یک ماده غذایی اون ماده غذایی تا کی باید حذف بشه؟
آقای دکتر من خیلی دقت میکنم ولی نمیتونم علتشو پیدا کنم و دکترایی که بردم میگن خودت باید پیدا کنی علتشو و یا داروی آنتی هیستامین تجویز میکنن که بچه رو عصبی و خابالو میکنه...
روی گونه ها اصلا جوش نداره
جدیدا اطراف چشمش هم دونه های ریزی میزنه که میخارونه علت اونا آلرژی هست؟
در کل چه علایمی باید داشته باشه تا بشه گفت این ماده غذایی براش خوب نیست و باید حذف کنم؟
🙏



سوالات مشابه


اگزما

سلام . پسرم دارای اگزما پوستی است که بصورن ندولار شده اند. پسرم ده ساله است وانواع پمادها وکرمها مانند کلوبتازول، تریامسینولون، موپیروسین ،الکون را نیز استفاده کرده است ولی روزبروز بدتر میشود. لطفا راهنمایی کنید.

آلرژی فصلی

سلام . خسته نباشید من یه دختر22 ساله ام از بچگی آلرژی داشتم به دود،گردوخاک،عطروادکلن،هوای سرد و... مشکل من اینجاس که هردفعه که فصل سرد سال میرسه من تکرار بیماریم بیشترمیشه و این معمولا یه شکل ثابت داره(آبریزش بینی،سرفه های خلتی و تنگی نفس) من میخوام بدونم ایا مصرف داروهایی که جلوی التهاب ریه رو میگیرن کافیه؟ یعنی من میخوام اینو بدونم که چیکارکنم که کمتر این اتفاق بیفته چون درفاصله ی یک یا دوماه من دوباره مریض میشم و هرسری بهم بتامتازون،ایروکاست،فلوسالمکس،سالبوتامول،بکلامتازون،آوی ان استیل و... بسته به شدت و ضعف بیماریم بیماریم تجویز میشه،فقط آمپول نمیزنم و تنها نگرانیم ازین بابته که عفونت تو بدنم بمونه.من درفاصله ی بیماریم بوخور میدم شست و شوی بینی انجام میدم وداروهامومرتب مصرف میکنم.درحال حاضرهم مریضم ولی دکترنرفتم میخوام نظرشماروهم بدونم با تشکر .

الرژی

سلام. من 8 ساله بیماری پوستی پمفیگوس فولیاسه دارم. با مصرف پردنیزولون کنترل شده و الان دوز 5 میلی گرم در روز میخورم. اما چند ماهه بعضی قسمتهای بدنم مخصوصا جایی که رد لباس یا کمربند میفته یا پشت زانوهام کهیر میزنه...و با نصف سیتریزین میره... به نطرتون ممکنه مرتبط با پمفیگوس باشه؟ خطرناکه؟

حساسیت پوست و خارش

سلام و خسته نباشید ، حدود یک ماه پیش از شمال اومدیم خونمون تهران ، تو شمال بادوم زمینی خوردیم هم من هم خیلی کم دخترم،، بعد از حمام پاهام شروع کرد به خارش و دونه زدن دونه های صورتی یه کم برجسته مثل نیش پشه یا مورچه ولی حشره ایی منو نیش نزده بود، از پاهام شروع شد تا سینه ، همه جای بدنم احساس خارش تا میخوارندم دونه میزد ، چند جور قرص استفاده کردم دکتر پوست رفتم امپول هیدوکرتیزین دادو دوتا پماد، بکی دست ساز بود ، قرص لوراتادیت به مدت ده روز بعد ده روز که قرص ها تموم شد دوباره خارش و دونه زدن شروع شده، تو این مدت شکلات و شیرنی جات و گوجه و تخم مرغ مصرف نکردیم ، الان ده روزه دختر یک ساله ام هم مثل من شده چه درمانی لازمه اقای دکتر ؟

باد کردن پلک و لبها

سلام من یک پاسخ آلرژیک به احتمالا سرد شدن هوا یا یک نوع خوراکی دارم که متاسفانه هنوز تشخیص داده نشده و فقط به این صورت است که از خواب بیدار میشم پلک هام و گودی چشمام و لب بالاییم باد کرده و به شدت ملتهب و خارش داره و بعد از مراجعه به پزشک و امپول های مختلف نظیر هیدروکورتیزون و رانیتیدن و دگزا بعد از چند روز کمی از التهابم کم میشه اما در مدت کم بعد دوباره به وجود میاد . عکس اول دفعه اولی که به این شدت پیش اومد و یکسال میگذره از این . عکس دوم بعد از کمی بهبود و تقریبا مشکلیه که بعد از بوجود اومدن دفعه اول هربار هر چند ماه دارم باهاش دست و پنجه نرم میکنم و خفیف ترش هست نسبت به اون یکبار (عکس اول) که جدیدا زیاد داره برام تکرار میشه. (میدونم از لوازم آرایش نیست آلرژیم چون وقتی حتی استفاده هم نکردم باز صبح با این صورت مواجه شدم!!!!) در بهار و تابستان هم خبری از این نبود و دوباره حدود یکماهه که شدید شده! هیچ جای دیگه از بدنمم حتی یک قرمزی ساده هم وجود نداره! البته بدنم مستعد کیست هایی نظیر کیست های پوستی و پینودال و غیره هست که فکر نمیکنم ربطی به آلرژیم داشته باشه.