بازگشت به لیست سوالات
ا.ن
عنوان :

منگی و گرفتگی پشت سر

متخصص روانپزشکی
سلام جناب آقای دکتر شمس اله عزیز.
اگه پرونده درمان مادرم و نگاه کنید .مادرم بعد فوت خواهرم دچار منگی و گرفتگی پشت سر شدن و از سوزش مغز سرشان شکایت داشتند.کاهش اشتهای شدید و تمایل به خواب..سی تی مغز نرمال بود.صمنا ایشان مصرف اوپیوم دارند و توتال کولکتومی هستند .
پزشک سایکولوژیست به ایشان ابتدا سیتالوپرام دادن و بپروپیون ولبان.منتها بعد 40 روز 20 درصد شاید بهبودی پیدا کردند.
برایشان طبق فرمایش شما گاباپنتین 100 روزی یه عدد و همراهش میرتازاپین 7 .5 همراه اس سیتالوپرام 10 اضافه شد..
خداروشکر با راهنمایی های شما مامان 80 درصد بهبود یافتن و فقط بعضا خیلی کم از سوزش وسط سر شکایت دارند.
سوالم اینه که این داروها رو تا کی ادامه بدن؟ آیا تیپر کم کنم براشون؟ و آیا صلاح میدانید دارویی اضافه کنید یا خیر؟
از شما بینهایت سپاسگزارم
داروهایی که الان مصرف میشه بدین صورت هست.
اس سیتالوپرام 10 عصر یک عدد
گاباپنتین 100 عصر یک عدد
میرتازاپین 7.5 شب یک عدد
و آترواستاتین 10 هم روز در میان به خاطر چربی
بپروپیون ولبان 75میل قطع شد و کلا یه ماه مصرف کردن
تمام آزمایشات بالینی و تومور مارکرها نرمال میباشد

بله خاطرم هست در همین برنامه قبلا مشاوره انجام شده؟

الان خلق و روحیه و خواب و اشتهاشون چطوره؟

چه مدت هست داروهارو مصرف میکنن؟

بله شما هم مشاوره دادید،
خلق و خو بهتره؛ گیجی و منگی از بین رفته.
اشتها بهتره اما کلا پرغذا نیست.داروها از ابتدای برج 4 اضافه شد مثل میرتازاپین و گاباپنتین
فقط از سوزش بعضا خیلی کم گلایه دارن
بله در همین برنامه مشاوره دادید
داروهای مینرال هم مصرف میکنن هم برای اشتها هم چون توتال کولکتومی هستن
خوابشون از اول هم خوب بود.مشکلی نداشتن.اشتها به نسبت قبل بهتره
شما فرمودید از حال مادرم بهتون اطلاع بدم بعد خوردن داروها

بسیار خب خیلی خوبه که بهتر شدن میرتازاپین رو نصف کنین اگر دیدین که با نصف شدن خواب بهم ریخت همون 7.5 میلی رو کامل بدین و بقیه داروها هم طبق روال قبل ادامه پیدا کنه

🙏
پس داروها را طبق روال قبل بخورند و فقط میرتازاپین و نصف میکنم و چکشون کنم که دچار تغییرات نشن.
دو هفته دیگه خبر میدم خدمتتون.
سپاسگزارم



سوالات مشابه


افسردگی همسرم

سلام خدمت شما،شوهرم ی مدت دچار ترس از آینده و بیخوابی و اضطراب شده بودن به متخصص مراجعه کردیم دارو بهشون دادن و این حال بدشون تشدید شد،تا اینکه دکتر گفتن بستری شو،من دیروز ب ملاقات شوهرم رفتم و دیدم همسرم در برابر اونا صفر هست! فقط مشکل همسرم اضطراب بیخوابیش بود.و خودش اصلا اونجا رو دوست نداره همچنین من خیلی براش ناراحتم بین این همه آدم که عقل درست حسابی ندارن میترسم بدتر بشه خیلی ناراحتم ضمن اینکه تو دوران عقد هستیم و داشتیم خونه جدیدمون اماده میکردیم! چکاری باید انجام بدیم؟ اونجا خیلی وحشتناک هست

افزایش فشارخون

سلام خسته نباشیداقای دکتر پدر من بیمار شماست 72 سالشونه ، داروهای مصرفی ایشان .ریواستیگمین 3 روزی دوعدد صبح وظهر، آسنترا50 روزی یک عددصبح،الازین2/5 یک چهارم شب ،نفروویت روزی یک عدد،الان بابا فشارخونش چند روز خیلی بالا رفته 16 روی 8، 15 روی 8 ، که قبلا بی سابقه بوده،وقت دکتر بابا باشما برای دوهفته آینده است الان احتیاجی هست تغییری در مصرف این داروها داشته باشن چون بامصرف قرص فشار خونشون، بازهم فشارشون پایین نمیاد

اعصاب

سلام آقای دکتر من مشکل اعصاب شدید داشتم الان خیلی خوب شدم ولی به شدت احساس بی قراری میکنم یه قرص میشه برای بی قرار بودنم معرفی کنین که بدون نسخه بدن و ریزش مو نیاره چون من تازه کاشت مو انجام دادم

گاز گرفتن کودک

سلام خسته نباشید.پسر من 2 سال و 3 ماهش هست همه را گاز میگیره.یا کتک میزنه.هر چی میگن نزن بدتر میکنه . از 5 ماهگی شیرخشک خورده وابستگی زیادی به شیشه داره .با اینکه الان دیگه شیرخشک نمیخوره ولی نتوانستیم شیشه رو ازش بگیریم حتی آب رو هم باید داخل شیشه بهش بدم.دکتر میگه الان دیگه شیشه برای فک و دندانش ضرر داره.انواع لیوان های نی دار گرفتم ولی فایده نداره.به محض اینکه آب داخل لیوان بهش میدم میگه باید یه لیوان دیگه بهم بدی شروع میکنه به آب ریختن این لیوان داخل اون یکی.

اختلال دوقطبی

سلام .از سال 91 دچار بیماری اختلال دو قطبی شیدایی هستم .پزشک م دکتر حقیقی .متخصص محمد حسین حسینی .و چند متخصص دیگ که همه یه نوع دارو تجویز کردن .استان همدان .داروهام .والپروات سدیم که گفتن دپاکین بهتره .کلونازپام .ریسپریدون .بیپریدون .پروپرانول .به تازگی دچار حالت تهوع میشم موقع خوردن داروها .شنیدم داروی این بیماری لیتیوم و کاربامازپین هست .سوالم اینه .خودم میتونم داروهام و عوض کنم .چون دو عدد قرص بهتر از 5 عدد هست یا باید تحت نظر دکتر باشم .لازم به یاد اوری ه از دکتر حقیقی و حسینی ناراضی هستم .چون طی این همه سال نه داروهام کم شده .نه تشخیص میدن بیماری و .با تشکر